۰۸ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۶۷۹۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ دسته: کشاورزی
۰

حجتی وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای صادرات یک میلیارد دلاری فرآورده های لبنی در سال ۱۳۹۶ هدفگذاری کرده ایم.

به گزارش مسیر اقتصاد(مسیر اقتصاد)، طبق آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران مجموع صادرات و واردات ایران در چهارماهه نخست امسال به ۲۹ میلیارد و ۲۷۲ میلیون دلار رسیده است که ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۱۳۹۵ است.

در سال ۹۵ نیز مجموع تجارت خارجی ایران در این مدت مشابه ۲۷ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار بود که از این میزان ۱۳ میلیارد و ۴۵۹ میلیون دلار آن به صادرات غیر نفتی اختصاص داشت.

صادرت محصولات لبنی دوبرابر شد

بخشی از صادرات غیرنفتی ایران به صادرات محصولات لبنی اختصاص دارد. در همین خصوص محمد رضا گنجی، مدیر عامل اتحادیه تعاونی های لبنی گفت: در ۲ ماه نخست امسال، ۱۹۸ هزارتن محصولات لبنی به بازارهای هدف صادر شد؛ در حالی که این رقم پارسال ۱۰۳ هزارتن بود.

گنجی پرداخت مشوق های صادراتی را در این افزایش موثر دانست.

در همین خصوص محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای صادرات یک میلیارد دلاری فرآورده های لبنی در سال ۱۳۹۶ هدفگذاری کرده ایم.

عراق و روسیه مقاصد اصلی صادرات لبنیات ایران

ایران در سال ۹۵ بیش از ۸۰۰ هزار تن محصول لبنی به کشورهای دیگر صادر کرده که نسبت به سال های قبل با افزایش قابل توجهی روبرو بود و توانست رکورد جدیدی را در صادرات محصولات لبنی داشته باشد.

در سال ۹۵ عمده محصولات لبنی ایران به کشورهای عراق، روسیه و مابقی به پاکستان و افغانستان صادر شده است.

اختصاص یارانه و مشوق، عامل رشد صادرات

گفتنی است در سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات محصولات لبنی یارانه در نظر گرفت که این اقدام به رشد ارزشی ۲۵ درصدی صادرات این بخش منجر شد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.