۰۷ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۳۱۲۵ ۰۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ دسته: کشاورزی
۰

شریعت نژاد با اشاره به توان تولید تیلاپیا در کشور گفت: چون پرورش این نوع ماهی می تواند در محیط سربسته صورت گیرد، هیچ نگرانی در خصوص تولید آن وجود ندارد.

شمس الله شریعت نژاد، نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد) در خصوص وضعیت تولید ماهی تیلاپیا در کشور گفت: تولید این ماهی می تواند تنها در برخی استانها صورت گیرد.

شریعت نژاد افزود: چون پرورش و تولید ماهی تیلاپیا در کشور باید در قرنطینه صورت گیرد، لذا می توان تنها در مناطق بسیار خاصی این ماهی را تولید کنیم و بدین جهت نگرانی خاصی در خصوص پرورش این ماهی در کشور وجود ندارد؛ چون با قرنطینه کردن آن مشکلاتی از جمله تهاجمی بودن این ماهی و … خود به خود حل می شود و میتوانیم به پرورش آن در کشور مبادرت ورزیم. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا تاکنون کمیسیون کشاورزی مجلس با سازمان محیط زیست برای اخذ مجوز تولید ماهی تیلاپیا جلسه ای داشته است یا خیر، گفت: کمیسیون کشاورزی در این خصوص تاکنون با سازمان محیط زیست جلسه ای نداشته است.

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: ما اگر بتوانیم از ظرفیت های که در کشور وجود دارد به درستی استفاده کنیم میتوانیم نه تنها به تولید ماهی تیلاپیا در کشور بپردازیم بلکه به تولید دیگر آبزیان بومی مناطق مختلف کشور نیز روی آوریم.

وی افزود: ما اگر در بحث تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا و دیگر آبزیان در کشور تلاش کنیم، میتوانیم به انتظاراتمان دست پیدا کنیم چون با تولید این ماهی در داخل مسئله واردات آن حل می شود.

شریعت نژاد گفت: میتوانیم به طور وسیعی ماهی تیلاپیا را در محیط های سربسته پرورش بدهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان با ابراز تاسف بابت این که تمامی تلاش مسئولین تامین نیاز داخلی است، گفت: چیزی که در کشور به آن کم پرداخته می شود، صادرات محصولات است؛ در حالی که در جنوب کشور ما به واسطه نزدیکی با کشورهای حاشیه خلیج فارس بازار خوبی برای صادرات محصولاتمان وجود دارد که متاسفانه از آن غافل هستیم.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.