۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۴۰۶۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

سید احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بودجه قطره چکانی دولت کفاف اجرای پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام را نمی‌دهد؛ از این رو دولت باید زمینه را برای ورود سرمایه‌های مردمی در پروژه‌های عمرانی فراهم نماید.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد حجم بالای پروژه‌های عمرانی در کشور و محدودیت‌های بودجه‌ای دولت، موجب تأخیر در تکمیل این طرح‌های زیرساختی شده و هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی متعددی را پدیده آورده است. از این رو ضروری است از ظرفیت سرمایه‌های مردمی و نقدینگی موجود در کشور برای تکمیل این پروژه‌ها استفاده شود؛ اقدامی که یکی از مهمترین موارد در اصلاح ساختاری بودجه کشور محسوب می‌شود و در کشورهای مختلف جهان پیاده سازی شده‌است.

پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام با بودجه قطره‌چکانی دولت به سرانجام نمی‌رسد

سید احسن علوی نماينده مردم شهرستان های سنندج، ديواندره و كامياران در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: در دو سال اخیر بودجه پروژه‌های عمرانی بیشتر از ۳۵ درصد تخصیص نیافته است. در این شرایط مطمئنا اعتبارات قطره‌چکانی کنونی دولت برای توسعه استان کردستان کافی نیست و جذب سرمایه‌گذار تنها راه‌حل حرکت کردستان به سمت توسعه است. با توجه به ظرفیت‌های استان کردستان در بخش‌های مختلف جذب و حضور سرمایه‌گذار خوب می‌تواند در توسعه کردستان جهش ایجاد کند. تنها راه برای تسریع توسعه کردستان، گسترش سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید بخش سرمایه‌گذاری در استان کردستان فعال شود تا شاهد توسعه‌یافتگی در استان باشیم عنوان کرد: دولت باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران مختلف را در استان فراهم کند. استان کردستان در حوزه‌عمرانی ۲۵ سال نسبت به استان‌های دیگر عقب مانده، بنابراین نباید در سپردن مسئولیت‌ها از افراد مبتدی و بی‌تجربه استفاده شود بلکه باید مدیران کاردان انتخاب شوند، تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.