۲۹ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۵۰۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک مرکزی امارات اعلام کرده است که در ۱۱ ماه سال جاری ۷ میلیارد دلار از تجارت دوجانبه چین و امارت از طریق «اتاق تسویه یوآنی» و بدون استفاده از دلار انجام شده است. این دو کشور از سال ۲۰۱۵ به منظور فراهم شدن امکان استفاده از ارزهای ملی در تجارت، پیمان پولی دوجانبه منعقد نموده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی امارت متحده عربی اخیراً در اطلاعیه ای گفته است که از ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۸ از طریق اتاق تسویه یوآنی مستقر در امارت به میزان ۷ میلیارد دلار (معادل ۴۴.۵۷ میلیارد یوآن یا ۲۵.۷۴ میلیارد درهم) پرداخت و تسویه معاملات صورت گرفته است.

انجام ۷ میلیارد دلار از معاملات چین و امارات بر بستر «مرکز تسویه یوآنی»

این مرکز تسویه یوآنی در ماه می ۲۰۱۷ برای افزایش تبادلات تجاری دوجانبه میان امارات و چین در امارات راه اندازی شده است و توانسه است در ۱۱ ماه سال جاری ۷ میلیارد دلار از تجارت دو کشور را بدون استفاده از نظام دلاری تسویه نماید.

تسویه معاملات یوآنی میان چین و امارات به طور فزآینده ای اهمیت پیدا کرده است، زیرا دولت های دو کشور در قالب همکاری از طریق جاده ابریشم روابط خود را افزایش داده اند و به دنبال برقراری یک روابط تجاری و سرمایه گذاری باثبات میان خود هستند.

کشور امارت در سال های اخیر در قالب انعقاد پیمان های پولی دوجانبه با کشورهای مختلف به دنبال استفاده از ارزهای ملی در تجارت بین المللی است تا استفاده از ارزهای بین المللی مانند دلار و یورو را کاهش دهد. این کشور اخیراً پیمان پولی خود با هند را نیز تمدید نموده است.

بانک مرکزی امارات اعلام کرده است که فرآیند استفاده چین و امارات از ارزهای ملی خود در قالب پیمان پولی دوجانبه به خوبی پیش می رود و این امکان وجود دارد که فعالیت ها بیش از این نیز توسعه یابد. همچنین بانک مرکزی امارت در نظر دارد تا به منظور افزایش آگاهی در این زمینه کارگاه هایی را برگزار نماید.

لازم به ذکر است پیمان پولی میان دو کشور امارت و چین برای در سال ۲۰۱۵ به امضا رسیده است و از آن زمان امکان استفاده از ارزهای ملی در تجارت دوجانبه فراهم شده است.

منبع: گلف نیوز yon.ir/07au0

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.