۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۷۷۷۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ دسته: چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، دولت و حکمرانی
۰

جواد نوفرستی مدیرعامل انجمن جامعه ایمن ضمن بیان این مسئله که همه آحاد مردم بایستی در خصوص برنامه های اقتصاد مقاومتی آگاهی و مطالبه داشته باشند، گفت: این همایش و به خصوص کتابچه تدوین شده در آن، توانایی اثرگذاری در این زمینه را دارا می باشند.

جواد نوفرستی مدیرعامل انجمن جامعه ایمن در حاشیه چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به این مسئله که همایش برگزار شده، ظرفیت آگاهی و مطالبه عمومی را در زمینه اقتصاد مقاومتی فراهم می کند، گفت: مسئولین بایستی خود را موظف به ارائه گزارش عملکرد در چنین همایش هایی بدانند.

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن با اشاره به اهمیت برگزاری چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، گفت: ضرورت برگزاری چنین همایشی و شاید مهم تر از آن، مستند سازی اقدامات انجام شده توسط نهاد ها در مورد آنچه که هست و آنچه که باید باشد، بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: انتظار می بود که دولت جهت ارائه عملکرد و گزارش اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی حضور پررنگ داشته باشد اما شاید به دلیل تقارن این همایش با بررسی لایحه بودجه در مجلس، این اتفاق نیفتاده باشد. برای مثال در بحث موانع کسب و کار در نشست رفع موانع تولید و اشتغال، شایسته بود که نماینده دولت و مجلس در خصوص گزارش کار و عملکردشان در این زمینه بر اساس آمارهای واقعی صحبت کنند.

نوفرستی با اشاره به صحبت های وزیر ارتباطات در مورد اینکه هر کاری را نباید با پسوند اقتصاد مقاومتی، معرفی کرد، گفت: نباید کار های جاری و معمولی دستگاه ها را به عنوان برنامه های اقتصاد مقاومتی، مطرح کنیم. ما در این حوزه ها پسرفت داشته ایم و به صورت شعاری عمل کرده ایم تا عملگرا.

وی ادامه داد: من بیشتر از همایش برگزار شده به کتابچه تدوین شده در این همایش امیدوار هستم چراکه می تواند زیربنای یک مطالبه عمومی اجتماعی باشد. کارشناسان، اساتید و عموم مردم، حق دارند که بدانند مسئولیت هر دستگاهی چه بوده و چه کرده است در زمینه اقتصاد مقاومتی.

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن در پایان با تاکید بر اینکه کتابچه همایش، یک مستند ارزشمند و شاخص است، گفت: به واسطه این کتابچه و گزارشات آن، زمینه پیگیری برنامه های اقتصاد مقاومتی توسط نهاد های مختلف در عرصه عمل و نه در حرف وجود دارد.

اولین ارزیابی رسمی از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منتشر شد



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.