۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۷۶۷۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ دسته: چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، دولت و حکمرانی
۰

خاندوزی دبیر چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه کیفیت سیاست گذاری کشور پایین است، گفت: یکی از اهداف این همایش برقراری پیوند بین صاحبان ایده و سیاستگذاران برای ارتقای نظام سیاستگذاری کشور و بهبود سیاست های اقتصادی است.

سید احسان خاندوزی مدیرکل دفتر اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و دبیر علمی چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: هدف از برگزاری این همایش پس از ۴ سال از ابلاغ سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، برقراری محفلی با حضور جماعت دانشگاهی برای بررسی این ۴ سال است.

مدیر کل دفتر اقتصادی مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بسیار گسترده است، گفت: در چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی سه موضوع کلیدی تولید، مبادلات ارزی با خارج از کشور و تامین مالی سیستم بانکی کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خاندوزی با بیان اینکه آثار برگزیده این همایش به صورت مکتوب به نهادهای سیاست گذاری کشور ارسال می شود، گفت: چکیده این مقالات برتر نیز به جهت اثرگذاری بیشتر برای مسئولین قوه مجریه و مقننه ارسال خواهد شد.

لزوم ورود صاحبان فکر و ایده دانشگاهی به نظام سیاستگذاری کشور

مدیر کل دفتر اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه در این همایش صاحبان ایده از جماعت دانشگاهی، پژوهشگران و سیاستگذارن کشور نظیر مسئولین قوه مجریه و مقننه حضور خواهند داشت، افزود: از اهداف دیگر این همایش برقراری پیوند بین صاحبان ایده و سیاستگذاران اصلی کشور است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا صاحبان فکر و ایده در چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی را به نهادهای مختلف سیاستگذاری بشناسانیم، گفت: اگر صاحبان فکر و ایده دانشگاهی توانایی نقش آفرینی در نظام سیاستگذاری را داشته باشند، اعتماد به نفس قابل توجهی پیدا می کنند.

خاندوزی ادامه داد: حضور فارغ التحصیلان صاحب فکر و ایده نو در نظام سیاستگذاری کشور سبب می شود تا این نظام سیاستگذاری از منظر کیفی ارتقا یابد.

دبیر علمی چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی ضمن بیان اینکه مسئله اصلی اقتصاد مقاومتی عدم باور نسبت به صاحبان فکر و ایده نیست، گفت: در سالیان اخیر در عرصه های مختلف اقتصادی نزول داشته ایم و کیفیت سیاستگذاری اقتصادی در کشور کاهش یافته است.

خاندوزی گفت: هم اکنون ما در عرصه سیاستگذاری، اقداماتی را انجام می دهیم که بعد از گذشت ۶ ماه این سیاست اصلاح یا حذف می شود و این وضعیت مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان بایستی ایده هایی را بدهند که در خلاء نباشد و قابل استفاده در مجموعه های سیاستگذار باشد، گفت: سیاستگذار هم نباید خود را مستقل از دانشگاهیان و پژوهشگران بداند و بایستی از ایده های نو بهره گیرد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.