۰۳ آذر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۷۵۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ دسته: کشاورزی
۰

مدیرعامل شرکت بازرگانی تحفه با انتقاد از برخی از مخالفین ماهی تیلاپیا در کشور گفت: متاسفانه این افراد به شایعه پراکنی غیرعلمی و غیرکارشناسانه در خصوص این ماهی روی آورده اند و هدفشان مبارزه با اشتغالزایی و تولید داخلی است.

صالح ادیب زاده مدیرعامل شرکت ساحل صید کنارک (تحفه) در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص تولید ماهی تیلاپیا در کشور گفت: قطعا واردات کنندگان فیله ماهی تیلاپیا به کشور به طور همه جانبه از تولید داخلی این ماهی حمایت می کنند.

وی افزود: با شروع تولید ماهی تیلاپیا در کشور به دلیل سود بالای خرید ماهی تیلاپیا از تولیدکنندگان داخلی و بسته بندی و فرآوری آن در واحدهای صنعتی، شرکت تحفه اقدام به خرید ماهی تیلاپیا از داخل خواهد کرد.

واردات ماهی تیلاپیا به کشور در سال ۹۵ تنها ۱۶ هزار تن بوده است

وی با بیان اینکه آمار واردات فیله ماهی تیلاپیا در سال ۲۰۱۶ به ایران ۱۶ هزار تن بوده است، گفت: برخی از شرکت های وارد کننده فیله ماهی تیلاپیا به طور ماهانه ۸۰۰ تن فیله به کشور وارد می کنند.

ادیب زاده با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی که واحدهای فرآوری ماهی با آن دست و پنجه نرم می کنند مشکل تامین مواد اولیه (ماهی) به طور پیوسته است، گفت: اگر تولید داخلی این ماهی در کشور صورت گیرد دیگر شرکت های فرآوری و بسته بندی ماهی نیز با مشکل تامین مواد اولیه به صورت پیوسته مواجه نخواهند شد.

مدیرعامل شرکت ساحل صید کنارک (تحفه) با انتقاد از برخی از مخالفین ماهی تیلاپیا در کشور گفت: متاسفانه این افراد به شایعه پراکنی غیرعلمی و غیرکارشناسانه در خصوص این ماهی روی آورده اند و هدفشان مبارزه با اشتغالزایی و تولید داخلی است.

وی افزود: این منتقدین اخیرا واردکنندگان فیله این ماهی را آقازاداه عنوان کرده اند در حالی که واردکنندگان این ماهی تُجّاری هستند که از  موج فعالیت های اقتصادی کشور استفاده کرده اند.

بحران اصلی صنعت قزل آلا ناشی از عرضه تازه آن به صورت انبوه است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مسائلی صنعت قزل آلا تازه فروشی آن به مردم است در حالی که اگر به صورت فرآوری فروخته می شد این صنعت با بحران مواجه نمی شد.

مدیرعامل شرکت ساحل صید کنارک(تحفه) افزود: زیرا وقتی به صورت تازه به بازار عرضه می شود و مصرف کننده آن را نمی خرد تولیدکننده فلج می شود در حالی که اگر این ماهی فرآوری شود و با یک برنامه ریزی دقیق به بازار عرضه شود، صنعت ماهی قزل آلا با بحران مواجه نخواهد شد.

ایرانیان برای ماهی تازه نسبت به ماهی منجمد بیشتر پول خرج می کنند

ادیب زاده گفت: در کشور ما چیزی که در مصرف ماهی و آبزیان جا افتاده و فرهنگ شده، این است که مردم برای ماهی تازه بهتر پول خرج می کنند یعنی ماهی قزل آلای تازه را کیلویی ۱۲ هزار تومان می خرند اما منجمد آن را ۱۲ هزار تومان نمی خرند در صورتی که روی ماهی منجمد در یک واحد فرآوری شده و تبدیل به یک محصول باکیفیت شده است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.