به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، دولت هند قصد دارد تا به منظور حمایت از کمپانی های لاستیک سازی داخلی خود نظیر آپولو، CEAT، گودیر (Good Year) و بریجستون، تعرفه واردات بر لاستیکهای رادیال وارداتی اعمال نماید.
بر اساس آمار منتشر شده، سهم بازار کمپانی های بزرگ لاستیک سازی هند در این کشور در طی سالهای اخیر به میزان ۱۶.۳ درصد کاهش پیدا کرده است که دلیل عمده این اتفاق نیز به دلیل واردات لاستیک از کمپانی های خارجی و قیمتهای بسیار پایین تر این لاستیکها می باشد.
مقامات دولتی این کشور اعلام کرده اند که بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط وزارت بازرگانی مشخص گردیده است که تولیدکنندگان لاستیک در داخل کشور نیاز به حمایتهایی از طرف دولت به منظور رقابت با لاستیکهای ارزان قیمت وارداتی از چین دارند.
در این تحقیقات مشخص گردید که به دلیل حمایتهای دولتی صورت گرفته در کشور چین، هزینه های اعمال شده در کارخانه های لاستیک سازی چینی به میزان ۲۰ درصد کمتر از هزینه های تحمیلی بر کارخانه های هندی است و به همین دلیل کارخانه های چینی دارای یک مزیت رقابتی عمده نسبت به کارخانه های هندی در بازار این کشور می باشند.
آنانت گوئنکا، یکی از مدیران اجرایی کمپانی CEAT نیز اعلام کرد که حدود ۳۰ درصد سهم بازار لاستیک رادیال در این کشور توسط کمپانی های چینی اشغال شده است و در صورتی که تعرفه های ضد دامپینگی در این خصوص اعمال نشوند، این میزان افزایش پیدا خواهد کرد و بسیاری از کمپانی های هندی با خطر ورشکستگی رو به رو خواهند شد.
بر اساس گزارش های منتشر شده میزان نهایی تعرفه های ضد دامپینگی اعمال شده به زودی پس از توافق میان وزارت بازرگانی و وزارت امور مالی این کشور مشخص خواهد شد.
منبع : اکونومیک تایمز