۰۶ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۳۴۶۳ ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ دسته: کشاورزی
۰

داودی گفت: تفکیک وزارتخانه ها باعث اتلاف وقت شده و هزینه های زیادی بر دولت تحمیل می کند؛ همچنین بدنه دولت با تفکیک بزرگ می شود که این مخالف قانون برنامه ششم است.

یوسف داودی نماینده مردم سراب و مهربان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد) در مورد لایحه دولت مبنی بر تفکیک بخش بازرگانی محصولات کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی گفت: بنده با ادغام بخش بازرگانی محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی موافق هستم و جدایی این دو از هم به ضرر تولید کنندگان داخلی خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با دو فوریت لایحه موافقت نکرد و با تک فوریتی کردن این لایحه در نظر دارد با کار کارشناسی در کمیسیون های تخصصی نسبت به این موضوع تصمیم گیری کند، گفت: مجلس تصمیم دارد بعد از بررسی های صورت گرفته در کمیسیون های تخصصی نظر نهایی در این رابطه بدهد.

وی افزود: تفکیک این وزارتخانه ها باعث اتلاف وقت شده و هزینه های زیادی بر دولت تحمیل می کند؛ همچنین بدنه دولت با ایجاد پست های سازمانی جدید بزرگ می شود که این موضوع مخالف قانون برنامه ششم توسعه است.

وی با بیان اینکه بهتر است روال فعلی را ادامه بدهیم گفت: وزرای فعلی باید با تفویض اختیار به معاونین خود اختیارات خود را کمتر کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی در مورد قانون ادغام بخش بازرگانی محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی و اتفاقات مثبتی که در این زمینه طی دو سال اجرایی این قانون افتاده است، گفت: با تفکیک بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی و انتقال آن به وزارتخانه ی جدیدی به نام وزارت بازرگانی، وضعیت تولیدکنندگان داخلی محصولات کشاورزی بدتر خواهد شد.

داودی تاکید کرد: نظر کلی کمیسیون کشاورزی هم موید این موضوع است که نباید اجازه واردات به محصولات مشابه داخلی داده شود تا از تولیدات داخلی حمایت شود.

نماینده مردم سراب و مهربان در مجلس گفت: باور بنده این است که حمایت از تولید داخلی در هر زمانی صحیح و شایسته است، البته شاید در مواقعی از سال و یا شرایط خاصی، تولید داخل نتواند نیاز داخلی را آنگونه که باید تامین کند، در این مواقع می توان به صورت محدود اجازه واردات داد ولی این مسئله نباید رویه بشود.

وی با بیان اینکه باید بخش بازرگانی محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر تولید باقی بماند گفت: طی این دو سال اجازه واردات و صادرات محصولات کشاورزی و تنظیم بازار محصولات، در اختیار وزارت جهاد کشاورزی بوده است که موجب بهتر شدن وضعیت شده است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.