۲۲ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۲۶۲۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: تولید
۰

دولت هند با هدف رونق بخشیدن به صنعت گردشگری، قصد دارد به ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی ویزای رایگان ارائه دهد. این طرح مشابه طرح قبلی است که در آن ۵۰۰ هزار ویزای رایگان داده شد و نتایج مثبتی در پی داشت. دولت همچنین برنامه‌های دیگری مانند کمپین‌های تبلیغاتی و همکاری با شرکت‌های هواپیمایی را برای جذب بیشتر گردشگر اجرا خواهد کرد. هدف اصلی این است که هند به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب و امن معرفی و به اقتصاد این کشور کمک شود.

به گزارش مسیر اقتصاد هند قرار است با یک طرح جدید برای رونق صنعت گردشگری، آماده استقبال از موجی از گردشگران بین‌المللی شود.

هند با ویزای رایگان، میزبان ۱۰۰ هزار گردشگر جدید

گجندرا سینگ شکهاوات، وزیر گردشگری هند، در مراسم روز جهانی گردشگری اعلام کرد که به زودی ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی از پرداخت هزینه ویزا معاف خواهند شد. هنوز مشخص نیست که آیا این معافیت شامل ویزای الکترونیکی (e-Visa) یا ویزای کنسولی خواهد شد. جزئیات بیشتر در آینده نزدیک منتشر خواهد شد تا روند این طرح را روشن‌تر کند.

این طرح، تکرار طرح قبلی هند در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ است. در آن زمان، هند به ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی ویزای رایگان ارائه کرد تا صنعت گردشگری خود را که به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا به شدت آسیب دیده بود، احیا کند. واکنش به این طرح بسیار مثبت بود و نقش مهمی در بازسازی اعتماد مسافران و تزریق انرژی بسیار مورد نیاز به اکوسیستم گردشگری هند ایفا کرد. هتل‌ها، خطوط هوایی، تورگردان‌ها و کسب‌وکارهای محلی همگی از ورود گردشگران بهره‌مند شدند و اثرات گسترده یک بخش گردشگری پر رونق را نشان دادند.

ابتکار «چالو هند» روشی نوین برای معرفی جاذبه‌های هند

هدف اصلی، همانند گذشته، احیای صنعت گردشگری هند و اطمینان دادن به بازدیدکنندگان بین‌المللی از اینکه این کشور همچنان مقصدی امن، پر جنب و جوش و پذیرا است. موفقیت طرح سال ۲۰۲۱ تعهد هند را برای معرفی خود به عنوان یک مقصد برتر سفر، با وجود چالش‌های جهانی، برجسته کرد.

به عنوان بخشی از این تمرکز جدید بر گردشگری، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، از دیاسپورای هندی (مهاجران هندی مقیم دیگر کشور‌ها) دعوت کرد تا دوستان غیر هندی خود را به هند دعوت کنند. وزارت گردشگری در پاسخ، ابتکار «چالو هند» را معرفی کرد که اعضای دیاسپورا را به سفیران غیر رسمی برای هند تبدیل می‌کند و میراث غنی فرهنگی و طبیعی آن را ترویج می‌دهد.

تسهیلات جدید هند، نویدبخش رونق اقتصادی و گردشگری

علاوه بر معافیت از هزینه‌های ویزا، دولت همچنین قصد دارد با اجرای کمپین‌های هدفمند و همکاری با شرکت‌های هواپیمایی و تورگردان، سفر به هند را جذاب‌تر و قابل دسترس‌تر کند. انتظار می‌رود این تلاش‌های ترکیبی، گردشگری را به طور قابل توجهی تقویت کنند، به اقتصاد گسترده‌تر کمک کنند و جایگاه هند را به عنوان یکی از متنوع‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد جهان تقویت کنند.

منبع: Travel And Tour World

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.