۲۷ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۲۴۷۳ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: تولید
۰

هنگ‌کنگ پس از سال‌ها تلاش پراکنده و یک بعدی نظیر تهیه غذای حلال برای جذب گردشگران مسلمان، حالا مصمم است با انجام مجموعه‌ای از اقدامات برنامه‌ریزی شده مانند حمل و نقل و محل اقامت ارزان قیمت، نمازخانه در محل‌های گردشگری پرتردد و راه‌اندازی تورهای سازماندهی شده، جایی برای خود در میان کشورهای جذاب گردشگری مسلمانان باز کند.

مسیر اقتصاد/ هنگ‌کنگ، کشوری غیرمسلمان در شرق آسیا، سال‌هاست برای جذب گردشگران مسلمان به این کشور تلاش کرده است. اما از آنجایی‌که این تلاش‌ها بیشتر بر ایجاد رستوران‌ها و محل‌های سرو غذای حلال متمرکز بوده است و تشریک مساعی با جامعه مسلمان این کشور مورد غفلت قرار گرفته، توفیق چندانی به دست نیامده است.

اینکه گردشگران کشور مسلمانی مانند مالزی صرفا به دلیل در دسترس بودن غذای حلال به جای تایلند راهی هنگ‌کنگ شوند، بسیار ساده‌انگارانه است. زیرا که تایلند دارای جاذبه‌های فراوانی مانند سواحل شن سفید، تفریح در جزیره و دیگر فعالیت‌های خانواده محور و مقرون به صرفه از جمله حمل و نقل و محل اقامت است.

ارزش بالای چند صد میلیارد دلاری بازار گردشگری اسلامی، حالا این کشور را  مصمم کرده است با نزدیک‌تر شدن به گروه‌های مسلمانان، مجموعه‌ای از امکانات رفاهی برای گردشگران مسلمان ایجاد کند.

چه اقداماتی در هنگ‌کنگ می‌تواند در جذب گردشگران مسلمان موثر باشد؟

پس از جذب گردشگر از کشورهای سنگاپور، ژاپن و تایلند، نوبت به آوردن گردشگران مسلمان به هنگ‌کنگ رسیده است. در مسیر پیش رو، این کشور در آغاز راه است. اما تلاش می‌شود از همین ابتدا، گام‌ها برنامه‌ریزی شده، شفاف، ضابطه‌مند و قابل اندازه گیری باشد.

در واقع ایجاد مجموعه‌ای از امکانات رفاهی مانند ارائه خمیر دندان حلال و نمازخانه‌های کوچک در مکان‌های گردشگری کلیدی در کنار سازمان‌دهی تورها و فعالیت‌های دوست‌دار زنان و ایجاد حمل و نقل و محل اقامت ارزان قیمت و مناسب، راهی برای توسعه گردشگری مسلمانان در هنگ‌کنک به شمار می‌آید.

منبع: اقتصاد هنگ‌کنگ

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.