۱۲ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۲۴۵۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: مالیات
۰

جعفر قادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه رفع اشکالات طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» در دستور کار این کمیسیون است، گفت: دلیل معطلی در تصویب نهایی این طرح، عدم اشراف کافی برخی اعضای کمیسیون بوده است، اما مجلس فعلی مصمم به تصویب و به قانون تبدیل شدن این طرح است، زیرا این قانون می‌تواند جلوی بخش زیادی از سوداگری‌ها را بگیرد.

جعفر قادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به اهمیت طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی یا همان مالیات بر عایدی سرمایه در مقابله با سوداگری، گفت: انتظار داریم این طرح تا پایان امسال به تصویب رسیده و برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

نماینده شیراز در مجلس افزود: این طرح برای نخستین بار در سال ۱۳۹۹ در مجلس دوازدهم مطرح شد و برای نهایی شدن به شورای نگهبان نیز ارسال گردید ولی به دلیل ایراداتی که این شورا بر آن وارد دانست مجدد به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شد.

به گفته وی، مجلس فعلی به‌ویژه اعضای کمیسیون اقتصادی مصمم به رفع ایرادات و فرستادن آن به صحن علنی مجلس، تصویب و به قانون تبدیل شدن آن هستند، زیرا این قانون می‌تواند جلوی بخش زیادی از سوداگری‌ها در بازار سرمایه‌های ثابت مانند طلا، ارز، خودرو و مسکن را بگیرد.

عدم اشراف برخی نمایندگان عامل معطلی طرح مالیات بر عایدی سرمایه

قادری با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل اینکه برخی اعضای کنونی کمیسیون اقتصادی، اشراف کافی به این طرح را ندارند و تصویب آن تاکنون معطل مانده است، اظهار امیدواری کرد: این افراد باید با مطالعه دقیق‌تر و بررسی کارشناسانه‌تر ابعاد اقتصادی طرح، بر رفع ایرادات و آماده شدن آن برای طرح در صحن علنی مجلس ممارست کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه اعضای این کمیسیون مصمم هستند در کنار تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه و پرهزینه شدن سوداگری، قانون سهل‌الوصول کردن کسب مجوزهای کسب و کار را نیز به منظور رونق تولید و مشاغل مولد تصویب کنند، گفت: با تصویب این دو قانون، می‌توانیم ضمن کمک به دولت چهاردهم در پیاده سازی موفق برنامه‌های اقتصادی، شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشور و کاهش دلالی و سوداگری باشیم.

انتهای پیام/ مالیات



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.