۰۳ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۱۳۳۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: کشاورزی
۰

همکاری چین و پاکستان در زمینه کشاورزی، به ویژه در مناطق خشک پاکستان، در آستانه ایجاد تحولی بزرگ است. با اتخاذ فناوری‌های پیشرفته کشاورزی و روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب، پاکستان می‌تواند بهره‌وری کشاورزی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این افزایش بهره‌وری نه تنها امنیت غذایی پاکستان را تقویت می‌کند، بلکه این کشور را به یک صادرکننده جهانی محصولات کشاورزی تبدیل خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد پاکستان با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته کشاورزی چین، به سوی تحولی بزرگ در بخش کشاورزی خشک کشور حرکت می‌کند.

امنیت غذایی پاکستان در گرو مدیریت بهینه آب و فناوری نوین

گزارش‌ها حاکی از آن است که با اتخاذ روش‌های نوین چین در کشاورزی و مدیریت بهینه آب، به ویژه در مناطق خشک، پاکستان در آستانه دستیابی به یک جهش عظیم در تولید محصولات کشاورزی قرار دارد.

تقویت تولید کشاورزی نه تنها امنیت غذایی پاکستان را تضمین می‌کند، بلکه می‌تواند این کشور را به یکی از صادرکنندگان جهانی محصولات کشاورزی تبدیل کند. این مطلب طبق گزارشی که روز جمعه توسط گوادار پرو منتشر شد، بیان شده است. کشاورزی همچنان ستون فقرات اقتصاد پاکستان است و نقش اساسی را در پیشبرد بهبود متوسط رشد اقتصادی این کشور در سال مالی ۲۰۲۴ با رشد تولید ناخالص داخلی به میزان ۲٫۳۸ درصد ایفا می‌کند.

بخش کشاورزی خود رشد چشمگیری به میزان ۶٫۲۵ درصد را تجربه کرد که بهبود قابل توجهی نسبت به رشد ۲٫۲۷ درصدی در سال مالی ۲۰۲۳ است. این افزایش در بهره‌وری کشاورزی به دلیل رشد دو رقمی در عملکرد محصولات عمده کشاورزی بوده است.

حرکت پاکستان به سوی کشاورزی پایدار در مناطق خشک

با وجود این دستاوردها، پاکستان هنوز نتوانسته به پتانسیل کامل چشم‌انداز کشاورزی خود دست یابد. از ۵۴ میلیون هکتار زمین قابل کشت این کشور، کمتر از نیمی از آن استفاده می‌شود. با این حال، با اتخاذ فناوری‌های پیشرفته کشاورزی و شیوه‌های صرفه جویی در آب چین، به ویژه در مناطق خشک، پاکستان در آستانه یک فرصت تحول آفرین قرار دارد. افزایش بهره‌وری کشاورزی نه تنها می‌تواند امنیت غذایی را تقویت کند، بلکه می‌تواند پاکستان را به یک صادرکننده جهانی محصولات کشاورزی ارتقا دهد.

منبع: The News International

انتهای پیام/ کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.