۲۱ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۸۹۲۲۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ دسته: پول و بانک
۲

حجم بازار رمزارز در آرژانتین با ۸۵.۴ میلیارد دلار تراکنش در سال گذشته،‌ بسیار بزرگ است. با وجود فرصت‌های متعدد این بازار، خطرات مختلف از جمله پولشویی بسیار بالا بوده و اقتصاد آرژانتین نیز در معرض تهدید است. برای مقابله با جرایم مرتبط با رمزارزها دولت این کشور قانونی تصویب کرده که بر اساس آن مردم باید دارایی‌های رمزارز خود را اعلام کنند.

مسیر اقتصاد/ به گفته کارشناسان، قانون جدید آرژانتین می‌تواند بازار پررونق رمزارز این کشور را تنظیم کند. هدف این کشور کاهش خطرات مرتبط با دارایی‌های دیجیتال است. مهم‌ترین این خطرات، پولشویی است. طبق پلتفرم داده Chainalysis، آرژانتین در سال گذشته شاهد ۸۵.۴ میلیارد دلار تراکنش رمزارزی بود. با این حجم بازار، آرژانتین از بزرگترین بهشت‌های رمزارز جهان است. محبوبیت رمزارز بین آرژانتینی‌ها به خاطر تورم است. مردم با رمزارز در حال مبارزه با تورم سه رقمی هستند.

تمرکز آرژانتین روی مبارزه با پولشویی

دولت آرژانتین یک بسته مالی جدید را امضا کرد. این بسته شامل بخشودگی مالیاتی برای افرادی است که تا سقف ۱۰۰ هزار دلار، دارایی داشته باشند. دارایی‌های دیجیتال نیز باید منظور شوند. روبرتو سیلوا، رئیس کمیسیون ملی اوراق بهادار گفت: این بخشودگی ​​می‌تواند فشارهای FATF را برای تنظیم بازار رمزارز آرژانتین کاهش دهد. گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، سازمانی وابسته به بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول و سازمان ملل است.

سیلوا گفت: «امروز، ما روی اصلاح هر چیزی که به نهادهای پولشویی و گزارش‌دهنده مربوط می‌شود متمرکز هستیم.» بر اساس تحلیل صندوق بین المللی پول، FATF تهدید کرده است که آرژانتین را به فهرست خاکستری خود منتقل می کند. این اقدام که نظارت بر این کشور را افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را قطع کند. علاوه بر این ممکن است نرخ بهره بین‌المللی را افزایش دهد. در مجموع آرژانتین با خطر کاهش تولید ناخالص داخلی مواجه ‌می‌شود.

وی اضافه کرد: ثبت دارایی‌های دیجیتالی اولین گام به سمت سامان‌دهی است. او اشاره کرد که این قوانین احتمالاً از قوانین وضع شده آمریکا، پیروی خواهد کرد.

اقدامات واقعی همزمان در حال انجام است

ایگناسیو گیمنز، مدیر اجرایی Lemon Cash، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال آرژانتین است. او گفت که این صرافی سیستم خود را به‌روزرسانی کرده است تا به کاربران اجازه دهد داوطلبانه دارایی‌ها را در دولت ثبت کنند. در ماه‌های اخیر، آرژانتین سرکوب جرایم مرتبط با رمزارز را تشدید کرد. دادستانی ۶۴ عملیات همزمان انجام داد. این عملیات‌ها منجر به ۲۰ دستگیری داخلی و ۱۰ دستگیری بین‌المللی شد. جرایم انجام شده در ارتباط با قاچاق، پولشویی و قمار غیرقانونی بود. رهبران آرژانتین در ماه اکتبر با FATF در پاریس دیدار خواهند کرد. FATF همچنان به ارزیابی پولشویی و تامین مالی تروریسم در آرژانتین ادامه می‌دهد.

منبع: رویترز

انتهای پیام/ پول و بانک

  1. به جای FATF از معادل هایش که معنایی رمز گونه به آن نمی دهد هم می توانید استفاده کنید مثل "گروه ویژه اقدام مالی"

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.