۰۶ تیر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۸۴۲۱۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: کشاورزی
۰

وزارت کشاورزی آمریکا ۳۰۰ میلیون دلار برای کمک به گروه‌های مختلف برای متنوع‌سازی صادرات کشاورزی آمریکا اختصاص داده است. این برنامه با هدف ورود به بازارهای جدید در آسیای جنوب شرقی، آمریکای لاتین، غرب آسیا و آفریقا است که می‌تواند به رونق اقتصادی مناطق روستایی آمریکا کمک کند.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت کشاورزی ایالات متحده روز سه‌شنبه از اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری به بیش از ۶۰ گروه برای متنوع سازی صادرات محصولات کشاورزی آمریکا خبر داد. همانطور که وزیر کشاورزی این کشور، تام ویلساک، در تماس تلفنی با خبرنگاران در شب دوشنبه پیشاپیش اعلام کرد: «وزارت کشاورزی ایالات متحده خوشحال است که می‌تواند سرمایه اولیه لازم برای بهره‌مندی از این فرصت‌ها را فراهم کند». در مجموع، ۶۶ سازمان تحت برنامه جدید ترویج کشاورزی منطقه‌ای تامین مالی خواهند شد.

بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا برای متنوع سازی صادرات کشاورزی

وزارت کشاورزی ایالات متحده این برنامه ۱.۴ میلیارد دلاری را در ماه اکتبر به منظور توسعه بازارهای صادراتی جدید برای مواد غذایی و محصولات کشاورزی ایالات متحده فراتر از مشارکت‌های سنتی با کانادا، مکزیک، اتحادیه اروپا و چین راه‌اندازی نمود. وزیر کشاورزی، تام ویلساک، گفت: «این برنامه در واقع فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا نه تنها فرصت‌های تجارت را از نظر جغرافیایی گسترش دهیم، بلکه محصولاتی را که می‌توان در دسترس قرار داد نیز افزایش دهیم.»

وی ادامه داد: این یک فرصت فوق‌العاده برای ماست تا از طرق مختلف برای رشد فرصت‌های بازار تنوع ایجاد کنیم. این برنامه بر روی هدایت صادرات ایالات متحده به بازارهای جدید در مناطقی مانند جنوب و جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین، غرب آسیا و آفریقا تمرکز دارد. ویلساک همچنین افزود: «وقتی بازارهای اصلی را دارید، همانطور که ما داشته‌ایم، جایی که ۶۰ تا ۶۵ درصد از صادرات ما به چهار یا پنج بازار می‌رود، این می‌تواند یک حس رضایت کاذب را ایجاد کند.»

اختصاص بودجه در جهت ایجاد ثروت در مناطق روستایی ایالات متحده

ویلساک گفت: «این بودجه گام مهمی در جهت ایجاد ثروت در مناطق روستایی ایالات متحده خواهد بود». ویلساک در ادامه افزود: «ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که برنامه‌های توسعه بازارهای خارجی و تجارت کشاورزی به طور کلی برای طیف کاملی از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی آمریکا، صرف نظر از اندازه، مکان، محصول یا بازار هدف آنها مفید باشد. با سرمایه‌گذاری در صادرات، روی آینده کشاورزی آمریکا و جوامع روستایی سرمایه‌گذاری می‌کنیم».

دبی استبنو، سناتور دموکرات ایالت میشیگان و رئیس کمیته کشاورزی سنا، در تماس با خبرنگاران گفت که سرمایه‌گذاری وزارت کشاورزی آمریکا روی صادرات برای رشد بخش کشاورزی آمریکا ضروری است. سناتور استبنو گفت: «هدف نهایی ایجاد درآمد جدید برای کسانی است که پرخطرترین کسب و کار دنیا را دارند. این روش واقعا مهمی برای حمایت از آنها است».

برنامه وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا برای ورود به بازارهای جدید 

بر اساس فهرستی که وزارت کشاورزی ایالات متحده ارائه کرده است، برخی از دریافت‌کنندگان کمک مالی عبارتند از هیئت بازاریابی فندق در ایالت‌های اورگان و واشنگتن که مبلغ ۴۵۵ هزار دلار برای انجام تحقیقات بازار و سفرهای تجاری در چندین کشور آفریقا دریافت خواهند کرد.

شورای صادرات لبنیات آمریکا که در ایالت ویرجینیا مستقر است، مبلغ ۱۰ میلیون دلار برای گسترش فعالیت‌های خود در آفریقا دریافت خواهد کرد. این شورا قصد دارد از این بودجه برای مطالعه و توسعه قوانین و چارچوب‌های نظارتی واردات محصولات لبنی در آن بازارها استفاده کند.

فدراسیون صادرات گوشت آمریکا که در ایالت کلرادو مستقر است، مبلغ ۲۱ میلیون دلار برای توسعه‌ی فعالیت‌های صادراتی خود به بازارهای جدید در سراسر آفریقا دریافت خواهد کرد. این فدراسیون همچنین قصد دارد سرمایه‌گذاری خود را در بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کره جنوبی، آمریکای مرکزی و کلمبیا گسترش دهد. همچنین مؤسسه‌ی کرنبری در ایالت ماساچوست مبلغ ۱ میلیون دلار برای برگزاری سمینارهای آموزشی تجارت و سایر رویدادها جهت شناسایی فرصت‌های صادراتی در هند، برزیل، کلمبیا و آسیای جنوب شرقی دریافت خواهد کرد.

منبع: ساکسسفول فارمینگ

انتهای پیام/ کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.