۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۲۴۸۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

هوانگ کیفان رئیس مرکز مبادلات اقتصادی بین‌المللی چین گفته است که این کشور برای رهایی از سلطه مالی آمریکا که از طریق سوئیفت و اتاق تسویه بین‌بانکی CHIPS اعمال می‌شود، به‌زودی یک ارز دیجیتالی مخصوص راه‌اندازی خواهد کرد. به گفته وی سوئیفت با تکنیک‌های انحصاری خود از کشورهای جهان سوء‌استفاده می‌کند.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور چین اعلام کرده است که برای مقابله با سلطه جهانی سیستم سوئیفت و اتاق تسویه بین بانکی CHIPS، یک ارز دیجیتالی راه اندازی خواهد کرد.

رهایی چین از سلطه سوئیفت و CHIPS آمریکا با راه‌اندازی ارز دیجیتالی

دو مؤسسه مالی سوئیفت و اتاق تسویه بین بانکی CHIPS به عنوان دو ابزار اصلی در اختیار آمریکا، در راستای اعمال سلطه جهانی و کنترل گسترده قضائی مورد استفاده قرار می گیرند. در اجلاس مالی کنفرانس بین المللی بوند در سال ۲۰۱۹، هوانگ کیفان معاون مرکز مبادلات اقتصادی بین المللی چین، ضمن افشا راه اندازی ارز دیجیتالی توسط چین برای مقابله با سلطه مالی آمریکا، سخنرانی مفصلی نیز در رابطه با عدم تمایل چین به قرارگیری تحت نظارت و حیطه مالی آمریکا انجام داده است. کیفان همچنین با اشاره به ارز دیجیتالی لیبرا که توسط فیسبوک راه اندازی شده، گفته است: در رابطه با موفقیت این ارز دیجیتالی تردید دارد.

کیفان با بیان این که سوئیفت یک سیستم پرداخت منسوخ، ناکارآمد و پرهزینه است، گفته است: از زمان تأسیس سوئیفت ۴۶ سال می گذرد و این سیستم به کندی اصلاح شده و بازدهی آن بسیار پایین است که موجب شده نقل و انتقالات وجه در آن ۳ الی ۵ روز به طول بینجامد. سوئیفت با تکنیک های انحصاری خود، از جهان سوء استفاده کرده و هزینه های بالایی بابت خدمات خود دریافت می کند.

به گفته معاون مرکز مبادلات اقتصادی بین المللی چین، بانک مرکزی این کشور با استفاده از فناوری بلاک چین به زودی و سریع تر از هر بانک مرکزی دیگری، رسماً یک ارزی دیجیتالی برای مقابله با انحصار مالی ایجاد خواهد کرد.

منبع: پان دیلی ytre.ir/t36

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.