۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۶۶۱۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ دسته: تولید
۰

آذر برزین معاون مهندسی شرکت لوازم خانگی پارس خزر، با بیان اینکه تمام سعی این شرکت بهبود داخلی سازی قطعات و مواد اولیه محصولات لوازم خانگی است، گفت: در حال حاضر دو شرکت خزر پلاستیک و پارس خزر نقره، با هدف داخلی سازی و کاهش ارزبری قطعات پلاستیکی و الکتروموتورهای محصولات لوازم خانگی، ذیل شرکت پارس خزر تأسیس شده‌اند.

مهندس آذر برزین معاون مهندسی شرکت لوازم خانگی پارس خزر در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه این مجموعه سهامی عام، بیش از نیم قرن است که به تولید لوازم خانگی ساخت ایران می پردازد، گفت: این شرکت بیش از ۲۰۰ محصول همچون انواع ماشین لباسشویی، پنکه، هواکش، شومینه و چرخگوشت را تولید می کند.

وی در پاسخ به این سؤال که میزان ارزبری محصولات مختلف لوزام خانگی شرکت پارس خزر چقدر است، تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد از قطعات و مواد اولیه مورد نیاز شرکت صنعتی پارس خزر از خارج تأمین می شود.

بهبود داخلی سازی و کاهش ارزبری با تکمیل زنجیره تولید محقق می‌شود

آذر برزین با بیان اینکه شرکت خزر پلاستیک به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت مادر به تولید قطعات پلاستیکی محصولات پارس خزر می پردازد، گفت: تمام سعی این شرکت تولیدی صنعتی این است که قطعات مختلف محصولات لوازم خانگی را داخلی سازی نماید.

معاون مهندسی شرکت لوازم خانگی پارس خزر ادامه داد: شرکت پارس خزر نقره نیز با هدف تولید و تامین الکتروموتورهای مورد استفاده در صنعت لوازم خانگی در سال ۱۳۹۰ تاسیس گردید. در حال حاضر این شرکت مجهز به ۳ خط تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تولید الکتروموتورهای یونیورسال و چند خط نیمه اتوماتیک مونتاژ موتور می باشد که ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون موتور یونیورسال و ۵۰۰ هزار موتور القایی را دارند.

کاهش ارزبری صنایع لوازم خانگی با برگزاری نمایشگاه‌های تقاضامحور

وی با بیان اینکه با اعمال تحریم ها و افزایش نرخ ارز، واردات بخشی از مواد اولیه و قطعات از خارج به صرفه نیست، گفت: به دنبال این هستیم که با همکاری مجموعه های دانش بنیان، ارزبری محصولات لوازم خانگی پارس خزر را کاهش دهیم.

آذر برزین برگزاری نمایشگاه‌های تقاضامحور را در شرایط تحریم مؤثر دانست و افزود: در این نمایشگاه‌ها، قراردادهایی به منظور افزایش داخلی سازی در صنایع راهبردی امضا می شود و بایستی رویکرد کشور در شرایط تحریم، برگزاری دائم همچین نمایشگاه‌هایی باشد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال    



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.