۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۷۰۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ دسته: تولید
۰

روحانی مدیرعامل شرکت پارس رگولاتور با بیان اینکه استفاده از ماشین آلات روز و تمرکز بر تحقیق و توسعه، دو عاملی است که منجر به بهبود داخلی سازی صنایع پیشران می شود، گفت: این شرکت با بهره گیری از اقتصاد مقیاس، ۲۰۰۰ قلم کالای وارداتی را بومی سازی کرده است.

مهندس حمید روحانی مدیر عامل شرکت پارس رگولاتور در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه این شرکت تولید و تأمین کننده قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی از سال ۱۳۶۷ تا به الان است، تصریح کرد: این شرکت تولیدی، رگولاتور خانگی با تیراژ ۳۰۰ هزار دستگاه در سال تولید می کند.

وی گفت: این مجموعه تولیدی فعالیت خود را با ۲۰ نفر پرسنل در سال ۶۷، آغاز کرد و هم اکنون بیش از ۶ کارخانه در شهرک‌های صنعتی دارد.

ماشین آلات جدید و تمرکز بر تحقیق و توسعه، ۲ عامل بهبود داخلی سازی

مدیر عامل شرکت پارس رگولاتور با بیان اینکه مأموریت اصلی خود را بومی سازی تجهیزات و قطعات با ارزش افزوده بالا صنایع پیشران قرار داده ایم، گفت: در این سال ها، تمرکز اصلی شرکت پارس رگولاتور در استفاده از ماشین آلات روز بوده است و این اقدام منجر به بومی سازی بسیاری از قطعات صنایع پیشران شده است.

روحانی ادامه داد: تمرکز و سرمایه گذاری ویژه در بخش تحقیق و توسعه عامل دیگری بوده که این توان را به شرکت پارس رگولاتور داده تا قطعات با ارزش افزوده بالا صنایع پیشران را بومی سازی نماید.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ قلم کالا وارداتی در این شرکت بومی سازی شده است، گفت: بهره گیری از اقتصاد مقیاس عامل دیگری است که منجر به بهبود داخلی سازی صنایع پیشران شده است.

مدیر عامل شرکت پارس رگولاتور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰ نوع رگولاتور در این مجموعه تولید می شود، گفت: حدود ۳۰ درصد از تولیدات این شرکت مهندسی به بازار کشورهای مختلف نظیر سوئد، ایتالیا، فرانسه، سودان، بنگلادش، سوریه و عراق صادر می شود.

تأمین مالی چالش اصلی تولیدکنندگان

روحانی با بیان اینکه تأمین مالی به یکی از بزرگترین چالش های تولیدکنندگان تبدیل شده است، ادامه داد: مشتریان پارس رگولاتور که عمدتا بنگاه های اقتصادی دولتی هستند، توان پرداخت به موقع مطالبات ما را ندارند و این مسئله موجب شده تا به گرفتن تسهیلات بانکی با نرخ بهره بالا سوق پیدا کنیم.

مدیر عامل شرکت پارس رگولاتور گفت: به عنوان نمونه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، حدود ۱.۵ سال است که مطالبات ما را نمی پردازد، با وجود آنکه تولید ۸۰ درصد نفت کشور در اختیار این شرکت است.

 وجود مقررات و تفسیرهای متعدد بیمه ای

وی وجود مقررات و تفسیرهای متعدد بیمه ای را چالش دیگر تولیدکنندگان دانست و گفت: یکی از مواردی که در عمل تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است؛ نحوه و فرآیند ارجاع پرونده های بیمه تأمین اجتماعی به هیئت بدوی تجدید نظر است.

روحانی در پایان افزود: شفاف نبودن فرآیند رسیدگی به شکایات و نبود توجه کافی به لوایح دفاعیه و مدارک و مستندات تولیدکنندگان موجب نارضایتی و ایجاد مشکلات عدیده ای برای شرکت هایی نظیر پارس رگولاتور شده است.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.