۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۴۵۱۸ ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ دسته: مسکن
۰

نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در خصوص طرح مسکن مهر، اظهار ‏داشت: مجلس از حداکثر توان خود برای تصویب شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن تا پیش از اتمام دولت استفاده خواهد کرد.

به گزارش امید کرم الهی خبرنگار استان کرمانشاه مسیر اقتصاد نبود قانون مالیات بر عایدی سرمایه موجب شده تا سوداگران قیمت مسکن را بالا برده و کنترل بازار مسکن را در اختیار خود بگیرند. 

دکتر شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه دولت دهم با ایجاد مسکن مهر، مسئله اشتغال را بهبود بخشید، اظهار داشت: با این اقدام کارآمد، افرادی که آرزوی یک سر پناه را داشتند، خانه دار شوند. اما دولت فعلی اعتقادی به مسکن مهر نداشت و این مسئله موجب وضعیت نابسمان بازار مسکن شد.

واحدهای خالی هدف طرح های مالیاتی مجلس 

وی با بیان اینکه کاهش عرضه مسکن منجر به وضعیت فعلی شده است، افزود: در حال حاضر قیمت مسکن در کلانشهرها با رشد بی رویه ای مواجه شده است و این مسئله موجب شده تا مستأجرین با چالش های گوناگون مواجه شوند.

نادری با بیان اینکه اجرای قوانین مالیاتی با هدف حذف سوداگیر از بازار مسکن اقدام اولویت داری است، گفت: بنده به جهت موقعیت شغلی خود، مطلع هستم که کارشناسان اداره مالیاتی در برخی مواقع، دو هزار واحد خانه خالی را شناسایی کرده اند و صاحبان این املاک بابت این واحدهای خالی هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی کنند، لذا درست اجرا شدن طرح مالیات بر خانه های خالی در کنار طرح مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن منجر به ساماندهی بازار خواهد شد.

این عضو کمسیون اقتصادی با اشاره به اینکه کلید بودجه کشور در شرایط فعلی مالیات است، تصریح کرد: در حال حاضر به منظور حذف سوداگری در بازار مسکن، بایستی از ملاکان و دلالان مالیات های ویژه ای نظیر مالیات بر عایدی سرمایه اخذ شود.

مجلس به دنبال تصویب مالیات بر عایدی سرمایه تا پیش از پایان دولت

نادری با بیان این مطلب که عده ای در دولت، مخالف طرح مالیات بر عایدی سرمایه مجلس هستند، گفت: کلیات این طرح  ماه ها قبل در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح و تصویب شد و ما نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس تمام تلاشمان را می کنیم که هرچه زود تر جزئیات این طرح ها به نتیجه برسد.

نماینده استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تمام تلاش مجلس تصویب طرح های هوشمندانه مالیاتی است، گفت: مجلس از حداکثر توان خود برای تصویب شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن تا پیش از اتمام دولت استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.