۳۱ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۲۹۸۹ ۰۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

به گفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، اعضای گروه بریکس باید به جای دلار آمریکا از ارزهای ملی خود جهت پرداخت‌ها استفاده کنند. وی همچنین پیشنهاد کرده است اعضای بریکس به منظور ثبات سیستم بانکی، سیستم‌های پرداخت خود را با یکدیگر ادغام نمایند و از کانال مستقیم مبادله اطلاعات استفاده کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس G20  از کشورهای عضو گروه بریکس که شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است، درخواست کرد در پرداخت های میان خود به جای ارزهای بین المللی مانند دلار آمریکا، از ارزهای ملی استفاده کنند.

پوتین گفته است که همکاری ها در زمینه توسعه استفاده از ارزهای ملی در پرداخت و تسویه های بین المللی به نظر بسیار امیدوار کننده است.

گروه بریکس شامل پنج کشور است که ۴۰ درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص می دهد. این پنج کشور دارای تولید ناخالص داخلی اسمی معادل ۱۸.۶ هزار میلیارد دلاری هستند که حدود ۲۳ درصد از تولید ناخالص جهانی را شامل می شود.

لزوم ایجاد کانال مستقیم مبادله اطلاعات بانکی میان اعضای بریکس

بر اساس تخمین های انجام شده توسط بانک جهانی، کشورهای عضو گروه بریکس مسئول بیش از نیمی از رشد اقتصادی جهان هستند.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه ادغام سیستم های پرداخت و ایجاد کانال مستقیم در مبادله اطلاعات می تواند ثبات سیستم بانکی پنج کشور را تضمین و تبادلات بانکی را تسهیل نماید، گفته است: من فکر می کنم این اقدام در حال حاضر بسیار مهم است.

پوتین ادامه داده است که روسیه تمایل بیشتری به گسترش فعالیت های عملیاتی بانک توسعه ای بریکس دارد که قبلاً در ۳۵ پروژه سرمایه گذاری به ارزش ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

منبع: راشاتودی yon.ir/wMEwP

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.