۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۷۵۵۹ ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ دسته: کشاورزی
۰

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس، خبر از تسریع در بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس علیرغم تضاد با قوانین بالادستی داد و گفت: رئیس مجلس مغایرت های این طرح با قانون اساسی و قانون برنامه ششم توسعه را قبول ندارد.

به گزارش مسیر اقتصاد برخی از نمایندگان مجلس ۱۵ اسفندماه طرحی در خصوص تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند. براساس این طرح وظایف بازرگانی از دو وزارتخانه تولیدی صمت و جهاد کشاورزی جدا می شود و در اختیار وزارت تجارت و خدمات بازرگانی قرار می گیرد.

بر اساس اعلام طراحان طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی، هدف از این اقدام ساماندهی مشکلات اقتصادی و وضعیت بازار محصولات اساسی است.

پس از اعلام وصول این طرح در در مجلس، کمیسیون اجتماعی اقدام به بررسی این طرح کرده و اعضای این کمیسیون بر خلاف بررسی های قبلی، به کلیات آن رای مثبت دادند.

تسریع بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس با نادیده گرفتن قوانین

اما اخیرا یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مسیر اقتصاد خبر از تسریع بررسی طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در مجلس داد.

این نماینده مجلس افزود: علیرغم آنکه طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی با بسیاری از قوانین بالادستی تضاد قانونی دارد، اما عده ای در مجلس به دنبال دورزدن قانون هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: ریاست مجلس نیز مغایرت این طرح با قانون اساسی و برنامه ششم توسعه را قبول ندارد و احتمالا رای گیری برای این موضوع به صورت عادی انجام خواهد شد.

مغایرت های قانونی طرح تشکیل وزارت بازرگانی

طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی طی دو سال گذشته ۳ بار به طرق مختلف در مجلس مورد بررسی قرار گرفته بود که نمایندگان مجلس به دلیل تضادهای قانونی با آن مخالفت کرده بودند.

طبق اعلام اداره کل قوانین مجلس شورای اسلامی طرح اخیر نمایندگان مجلس نیز مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی، ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه، بندهایی از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست های نظام اداری کشور است.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.