به گزارش مسیر اقتصاد نام گذاری سال ۹۸ به عنوان سال «رونق تولید» وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر آن داشت تا از ۷ رویکرد راهبردی خود برای تحقق شعار سال رونمایی کند.
در بیانیه وزارت صمت آمده: از آنجا که این وزارتخانه یکی از مهمترین پیشرانهای حرکت کشور به سمت رونق اقتصادی به شمار میرود، سعی شده تا با اتخاذ مدیریت عالمانه مشارکت جو و برنامهریزیهای همهجانبه، ضمن تعامل با سایر بخشهای صنعتی و تولیدی کشور و همراهی بخش خصوصی، تاثیرگذاری در روندهای اقتصادی و اجتماعی را افزایش داده و جایگاه اصلی خود را بهعنوان لکوموتیو توسعه صنعتی و رشد اقتصادی کشور بهویژه در شرایط خاص کنونی ارتقا بخشیم.[۱]
۷ رویکرد راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رونق تولید
«تمرکز بر رونق تولید»، «نگاه ویژه به معادن»، «توجه به صنایع هایتک و دانشبنیان»، «توسعه همکاریهای بینالمللی با رویکرد دیپلماسی اقتصادی»، «توسعه صادرات» «رفع موانع تولید»، «توجه به مسوولیتهای اجتماعی صنعت و برنامه ریزی ارتقای جایگاه این وزارتخانه بهعنوان پیشران توسعه اقتصادی و صنعتی کشور» برخی از محورهایی است که در سال جدید، این وزارتخانه تحقق آن ها را در دستور کار قرار داده است.
در پایان این بیانیه نیز آمده است که: تحقق چنین اهدافی در سایه همکاری سایر نظامات تصمیمگیر و بخشهای موثر با وزارت صنعت، معدن و تجارت در کشور امکانپذیر خواهد بود. همچنین محدودیتهای مالی و همچنین مشکلاتی که در بحث قوانین و مقررات ایجاد و توسعه کسب و کار کشور وجود دارد، بخشی از مسایل مبتلا به توسعه اقتصادی کشور است که بایستی با همکاری نهادهای بانکی، مالیاتی و بیمهای بتوانیم تا حد امکان موانع موجود را کاهش دهیم.
پینوشت:
[۱] شاتا نیوز کدخبر: ۸۵۹۰۴۱
انتهای پیام/ تولید و اشتغال