۰۴ آذر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۳۷۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ دسته: تولید
۰

احمد مرادی نماینده استان هرمزگان و عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه در مجتمع کشتی سازی بندعباس برای ۵ هزار نفر به طور مستقیم و ۴۰ هزار نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شده است، گفت: نباید این افراد را مایوس کرد و اگر هم انتقادی به مجتمع کشتی سازی وجود دارد، به جای کنار گذاشتن آن و قرارداد با شرکت خارجی، بایستی مشکلات آن را برطرف کرد.

احمد مرادی نماینده استان هرمزگان و عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد  ضمن انتقاد به قرارداد خرید کشتی، به ظرفیت های ساخت کشتی در کشور اشاره کرد.

نماینده مجلس درباره قرارداد ساخت کشتی با شرکت کره ای گفت: بنده در صحن علنی مجلس نیز در مورد این موضوع نطق کردم و به این حرکت کشتیرانی اعتراض کردم. ما یک مجتمع بزرگ کشتی سازی در بندرعباس داریم که ظرفیت و توانایی لازم را در زمینه مدیریتی و کارایی دارد.

وی ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور، معاون اول و وزیر صنعت و معدن نیز از این مجتمع بازدید داشتند و تایید کردند که این توانایی در ایران وجود دارد. با این شرایط چه دلیلی وجود دارد که کشتی رانی بخواهد قرارداد را با شرکت کره ای ببندد؟

مرادی، نماینده مردم بندرعباس درباره مجتمع کشتی سازی گفت: این مجتمع ۵۰۰۰ فرصت شغلی را به صورت مستقیم و حدود ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی را به صورت غیر مستقیم ایجاد می کند. این قرارداد جدید، چه تعداد کارگر و افراد مرتبط در این مسئله را مایوس می کند؟

وی تاکید کرد: روز گذشته نیز جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور داشتم و مجدد به این مسئله اعتراض کردم. دولت بایستی فکری در این زمینه کند و قرارداد را منتفی کند. اگر سودی در این قرارداد است، به جیب کارگر ایرانی برود. اهمیت اقتصاد مقاومتی در چنین جاهایی مشخص می شود.

نماینده مجلس در خصوص ظرفیت کشتی هایی که در داخل ساخته می شوند، گفت: در حال حاضر ما سکوهای نفتی را می سازیم که روزی خواب ساختن آن را هم نمی دیدیم؛ همین بچه ها در ایران این کار را انجام دادند.

وی تاکید کرد: ساخت کشتی با ظرفیت ۱۴۰۰۰ کانتینر در کشور انجام شده است. ما تجربه خوبی را در کشور داریم و هیچ محدودیتی در ساخت کشتی، نه در تناژ و نه در ابعاد طول و ارتفاع آن نداریم. این کار شدنی است و ظرفیت ساخت کشتی در مجتمع بزرگ کشتی سازی جمهوری اسلامی ایران که در بندرعباس مستقر است، به تمام وسعت فراهم است.

مرادی در خصوص انتقاداتی که در مورد موعد تحویل کشتی های قبلی مطرح است، گفت: اگر به فرض تاخیری نیز در این زمینه وجود داشته است، چه کسی مسبب آن بوده است؟ همین مجتمع کشتی سازی که یک منطقه ویژه ای نیز می باشد، نیاز به یک مرز دریایی دارد. در تمام دنیا در کنار کشتی سازی، یک سری کارهای اقتصادی دیگری نیز انجام می شود که صنعت بتواند رشد پیدا کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر هم مسئولان نگران موعد تحویل آن هستند، می توان زمان مشخصی را برای آن تعیین کرد. ما بایستی کمک کنیم و مقدمات اولیه را برایش فراهم کنیم. نه اینکه بگوییم چون شما تاخیر دارید ما به سراغ خرید کشتی از کشور های دیگر می رویم؛ این مساله یک فرصت سوزی است برای کشور ما.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.