به گزارش مسیر اقتصاد حمایت از تولید داخلی و ترویج خرید کالاهای ملی، یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین کشورها است.
در سیاست صنعتی کشورهای مختلف، وضع قوانین الزام آور برای ارتقاء داخلی سازی در کالاهای مختلف تولیدی قابل مشاهده است. قوانینی که منجر می شود تا کسب و کار شرکت های داخلی رونق گرفته و شغل های متعددی ایجاد شود.
اهداف سه گانه دولت ها برای الزام صنایع به داخلی سازی
دولتمردان کشورهای مختلف سیاست الزام صنایع مختلف به بهبود داخلی سازی را با ۳ هدف دنبال می کنند، که عبارتند از:
- ایجاد شغل و بهبود کسب و کار بنگاه های کوچک و متوسط
- بهبود رقابت پذیری صنایع برای حضور در بازارهای جهانی
- توسعه اقتصادی کشور
تجربه کشور برزیل در حمایت از داخلی سازی صنایع دارویی و بهداشتی
کشور برزیل به عنوان یک کشور موفق در الزام صنایع داروسازی و بهداشتی به داخلی سازی شناخته می شود. برزیل بزرگترین بازار برای کالاها و خدمات بهداشتی در آمریکای لاتین است، بطوریکه در سال ۲۰۰۹ حدود ۱۴۲ میلیارد دلار معادل ۹ درصد از تولید ناخالص ملی اش را این بخش تشکیل داد.
بخش مراقبت های بهداشتی را به سه دسته «بیمارستان ها و خدمات بهداشتی»، «دستگاه های پزشکی» و «محصولات دارویی» تقسیم بندی می کنند؛ که به ترتیب ۵.۶، ۱.۵ و ۱.۹ درصد از تولید ناخالص ملی برزیل را تشکیل می دهند.
بررسی ها نشان می دهد صنعت مراقبت های بهداشتی و دارویی برزیل با سیاست های چندگانه ذیل توسعه یافت:
- الزام تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی و شرکت های دارویی به داخلی سازی
- سیاست های تشویقی بیمه ای
- حمایت مالیاتی از شرکت های تولیدکننده تجهیزات پزشکی کودک
- سوبسید دولت به تولیدکنندگان داروهای بیماری های خاص
حضور شرکت های خارجی در بازار داروی برزیل مشروط به داخلی سازی
بر اساس قوانین داخلی سازی در برزیل، دولت این کشور شرکت های تولیدکننده داروی خارجی را ملزم کرده است که داروهای تولیدی خود را بومی سازی کنند.
این سیاست موجب شده تا ۷۰ درصد نیاز داروهای برزیل توسط شرکت های خارجی فعال در این کشور تأمین شوند. در واقع حداقل ۷۰ درصد تولیدات دارویی برزیل توسط تولیدکنندگان بومی این کشور داخلی سازی شده است.
منبع:
جبلاگز http://yon.ir/2PuoT
انتهای پیام/ تولید و اشتغال