۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۳۲۴۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

پروفسور استیو کین، اقتصاددان دانشگاه کینگستون با بیان اینکه آمریکا، کشورها را از نظام های پرداخت بین المللی حذف می‌کند، عنوان داشت: کشورها به دنبال سیستم های پرداخت جایگزین سوئیفت هستند و انتظار می رود که به زودی این سیستم ها به توسعه و رونق برسند.

به گزارش مسیر اقتصاد پس از اعمال فشار آمریکا بر سیستم سوئیفت، این سیستم دسترسی بانک مرکزی و بسیاری از بانک های ایرانی را قطع کرده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا نیز این حرکت را «تصمیمی درست برای حفاظت از یکپارچگی سیستم مالی بین المللی» عنوان کرده است.

رونق سیستم های جایگزین سوئیفت توسط کشورها در آینده نزدیک

اما در این خصوص پروفسور استیو کین، اقتصاددان دانشگاه کینگستون با بیان اینکه آمریکا یک زورگوی بزرگ است اظهار کرده است: «آمریکا نباید قدرت حذف کشورها از نظام پرداخت های بین المللی را داشته باشد. تحریم سوئیفت باید سایر ملت ها را بیدار کند و آن ها به دنبال سیستم پرداخت جایگزین مورد نیاز باشند.»

وی ادامه می دهد: به زودی دیگر کشورهای جهان سیستم های پرداخت جایگزین سوئیفت بهتری را توسعه خواهند داد.

ارزهای دیجیتال می تواند به عنوان یک راه حل مطرح باشند. به عنوان نمونه ریپل قصد تصاحب شبکه بانکداری سوئیفت را دارد.

براد گارلینگ‌هوس گفته است که سوئیفت تکامل فناوری را پیگیری نمی کند و بسیاری از مشتریان سوئیفت به دنبال راه حل های مبتنی بلاک‌چین برای کسب و کار خود هستند.

گارلینگ‌هوس اضافه می کند: سیستم پرداختی که امروزه بانک ها از آن استفاده می کنند چندین دهه پیش توسط سوئیفت توسعه یافته است اما با گذشت زمان با بازار تطبیق داده نشده است.

وی همچنین گفته است شرکت سوئیفت چندی قبل اعلام کرد که فناوری بلاک چین را به عنوان یک راه حل مرتبط با بانکداری نمی داند، این در حالی است که بیش از ۱۰۰ مشتری ما مخالف این ادعا هستند.

منبع: توشی تایمز yon.ir/Q50dk

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.