۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۳۰۸۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

مرکز پژوهش های مجلس در قالب یک گزارش کارشناسی، به بررسی «طرح راه اندازی و استفاده از پیام رسان های مالی و انعقاد پیمان های پولی دو و چندجانبه در تجارت خارجی» پرداخته است. در این گزارش آمده است که بخش های مرتبط با راه اندازی و استفاده از پیام رسان جایگزین سوئیفت، از جمله نقاط قوت طرح بوده که لازم است مجددا بررسی و تصویب شود. طبق نظر مرکز پژوهش های مجلس، ضروری است ایرادات وارده به طرح با ارجاع دوباره آن به کمیسیون اقتصادی اصلاح و مورد تصویب نهایی قرار بگیرد.

به گزارش مسیر اقتصاد مرکز پژوهش های مجلس گزارشی جدید تحت عنوان اظهارنظر کارشناسی درباره «طرح راه اندازی و استفاده از پیام رسان های مالی و انعقاد پیمان های پولی دو و چندجانبه در تجارت خارجی» منتشر نموده است.

این طرح که مجلس در روز ۱۳ تیر ماه سال جاری با یک فوریت آن موافقت نموده بود، شهریورماه در کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی مورد بررسی قرار گرفت و به دلیل وجود برخی نواقص، از طرف این کمیسیون رد شد. حال این طرح در صف بررسی صحن قرار دارد تا نمایندگان نظر نهایی خود را در خصوص آن اعلام نمایند.

در این گزارش مرکز پژهش ها در رابطه با مواد طرح مذکور بررسی های لازم را انجام داده و نظر کارشناسی خود را اعلام نموده است؛ البته این گزارش برای عموم قابل دسترس نیست.

مرکز پژوهش های مجلس: استفاده از جایگزین سوئیفت به قانون تبدیل شود

گزارش مرکز پژوهش های مجلس در مورد این طرح به طور کلی اعلام کرده که طرح مذکور دارای راهکارها و پیشنهادات مناسبی برای تسهیل مبادلات تجاری و مالی بین المللی کشور است؛ اما برخی قسمت های آن از جمله انعقاد پیمان پولی در قوانین قبلی آمده و بعضی دیگر از قسمت ها نیز نیازمند کار کارشناسی بیشتر است.

همچنین در این گزارش آمده است که بخش های مرتبط با راه اندازی و استفاده از پیام رسان جایگزین سوئیفت، از جمله نقاط قوت طرح بوده که لازم است مجددا بررسی و تصویب شود.

طبق نظر مرکز پژوهش های مجلس، ضروری است ایرادات وارده به طرح با ارجاع دوباره آن به کمیسیون اقتصادی اصلاح و مورد تصویب نهایی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.