۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۲۹۹۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک ام یو اف جی ژاپن و باردسکو برزیل، در قالب یک تفاهمنامه موافقت نموده اند تا با طراحی یک سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین، پرداخت های میان خود را تسهیل و تسریع نمایند. با راه اندازی این سیستم پرداخت، این دو بانک استفاده از سوئیفت در پرداخت های دوجانبه خود را کنار خواهند گذاشت.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک باردسکو برزیل به عنوان یکی از بزرگترین بانک های این کشور، با بانک ام یو اف جی ژاپن یک تفاهمنامه برای راه اندازی سیستم پرداخت فرامرزی امضا کرده اند. این سیستم پرداخت مبتنی بر فناوری بلاک چین است.

بنابر مفاد این تفاهمنامه دو بانک ژاپنی و برزیلی از فناوری بلاک چین به کار برده شده در ایجاد شبکه پرداختی ریپل، برای پرداخت های میان خود استفاده خواهند کرد و بنابراین در پرداخت های دوجانبه به استفاده از سوئیفت پایان می دهند. لازم به ذکر است که این تفاهمنامه ادامه همکاری تفاهمنامه امضا شده در سپتامبر ۲۰۱۷ است.

سیستم پرداخت جدید فرامرزی توسعه یافته توسط شبکه ریپل، به بانک ها کمک خواهد کرد تا کارآیی و سرعت را در زمینه پرداخت های تجاری بین المللی بالا ببرند.

حذف سوئیفت از پرداخت‌های دوجانبه ۲ بانک برزیلی و ژاپنی

سیستم پرداختی جدید می تواند توسط مشتریان هر دو بانک باردسکو و ام یو اف جی مورد استفاده قرار بگیرد. این سیستم پرداخت جدید یک راهکار برای انجام پرداخت بین المللی است که در کمترین زمان و با هزینه بسیار پایین عملیات انتقال وجه را انجام می دهد.

همچنین این امکان در آینده وجود دارد که دو بانک ژاپنی و برزیلی، از این سیستم پرداخت جدید در همکاری بین المللی با سایر بانک های همکار خود نیز استفاده کنند.

انتظار می رود که این سیستم برای انجام پرداخت های بین المللی در سال ۲۰۱۹ اجرائی شود و سپس در تمامی کانال های پرداختی این بانک ها مورد استفاده قرار بگیرد.

بانک ام یو اف جی ژاپن در ماه های گذشته با بانک های بزرگ متعدد دیگری نیز در زمینه راه اندازی سیستم های پرداخت مبتنی بر بلاک چین همکاری هایی را آغاز کرده است.

امروزه بانک ها از مشکلات استفاده از سیستم سوئیفت ناراضی هستند و بدین منظور درصدد ایجاد سیستم های پرداختی جدید و مبتنی بر بلاک چین و سایر سیستم های پرداختی جایگزین سوئیفت هستند.

منبع: توکن پست yon.ir/fEV1M

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.