۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۲۵۸۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

مدیر اجرائی ریپل گفته است که سیستم پرداخت سوئیفت، یک سیستم قدیمی بوده که مطابق با فناوری های روز توسعه نیافته است. به گفته وی ریپل در تلاش است تا در آینده نزدیک، جایگزین سوئیفت در پرداخت های بین المللی شود.

به گزارش مسیر اقتصاد برد گارلینگ هوس، مدیر اجرائی ریپل گفته است راه اندازی پول های دیجیتالی بر بستر بلاک چین که به عنوان پردازنده در انجام پرداخت ها برای سایر ارزهای دیجیتال استفاده می شود، در حال جذب مشتریان جدید است.

به گفته وی در حال حاضر شرکت های مالی به دنبال فناوری به روز و پرسرعت هستند و سیستم پرداخت کنونی سوئیفت این قابلیت ها را ندارد.

سیستم سوئیفت که یک سیستم پرداخت مالی بین بانکی بین المللی است و به عنوان یک شماره حساب بانکی بین المللی عمل می کند، مدت هاست که توسط بانک ها، اشخاص و کسب و کارها برای ارسال و دریافت پیام های مربوط به پرداخت پول مورد استفاده قرار می گیرد.

فناوری بلاک‌چین می تواند نیاز به سیستم استاندارد شده متمرکز را از بین ببرد، زیرا به صورت یک دفتر کل عمومی عمل می کند که امکان انتقال پول دیجیتالی را بدون نیاز به عبور از حساب های  بانک ها و مؤسسات مالی فراهم می کند.

در تلاش هستیم تا در آینده جایگزین سیستم سوئیفت شویم

مدیر اجرائی ریپل گفته است که فناوری سیستم پرداخت سوئیفت که اکنون بانک ها از آن استفاده می کنند، مربوط به دهه ها پیش است و در حال حاضر منطبق با نیاز بازار توسعه نیافته است.

به گفته مدیر اجرائی ریپل، سوئیفت فناوری بلاک چین را به عنوان راهکاری برای بانک های واسطه ای نمی بیند، در حالی که بیش از صدها مشتری ما این بحث سوئیفت را رد می کنند.

وی افزوده است اکنون ما بانک ها و مؤسسات مالی متعددی را جذب کرده ایم و آنچه که ما انجام می دهیم این است که در آینده جایگزین سوئیفت شویم.

منبع: بلومبرگ yon.ir/OHCh3

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.