۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۱۱۹۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در دیدار معاونان وزارت اقتصاد روسیه و قزاقستان بر اهمیت استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری دوجانبه تأکید شد. در حال حاضر سهم ارزهای ملی از مبادلات تجاری دوجانبه روسیه و قزاقستان ۶۳ درصد است و دو کشور قصد دارند در طول ۱ تا ۲ سال آینده این سهم را به ۷۵ درصد افزایش دهند.

به گزارش مسیر اقتصاد سرگئی گوروکوف، معاون توسعه اقتصادی وزارت اقتصاد روسیه گفته است که دو کشور روسیه و قزاقستان به دنبال افزایش سهم ارزهای ملی خود در مبادلات تجاری دوجانبه به ۷۵ درصد هستند.

۶۳ درصد از مبادلات قزاقستان و روسیه بدون دلار انجام می‌شود

معاون توسعه اقتصادی وزارت اقتصاد روسیه در جلسه ای با مقامات قزاقستان گفته است در حال حاضر میزان استفاده از ارزهای ملی در پرداخت های تجاری میان دو کشور ۶۳ درصد است.

به گفته گوروکوف به لحاظ تاریخی کشورهای مشترک المنافع و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بعد از چین جز اولین کشورهایی دسته بندی می شوند که در تجارت با روسیه از ارزهای ملی استفاده می کنند.

در این جلسه آنتون سیلوانوف، معاون وزیر دارایی قزاقستان نیز گفته است که نیاز است تا روابط مالی میان دو کشور گسترش یابد و استفاده از ارزهای ملی در پرداخت های میان دو کشور افزایش یابد.

پس از دیدار کمیسیون بین دولتی دو کشور، آنتون سیلوانوف به خبرنگاران گفته است که برنامه دستیابی به اهداف تعیین شده طی ۱ الی ۲ سال آینده اعلام خواهد شد.

سیلوانوف گفته است که در واقع ما در حال حاضر شرکت های خود را تشویق می کنیم که پرداخت های خود را به وسیله ارزهای ملی انجام دهند، چراکه استفاده از این روش پرداختی سودمند است.

قزاقستان بزرگترین شریک تجاری روسیه در آسیای مرکزی است. هر دو کشور نیز از مبتکران و مؤسسان اتحادیه اقتصادی اوراسیا بوده اند.

منبع: کازینفرم yon.ir/PKJoY

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.