۰۷ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۱۰۰۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

کشور چین در راستای جنگ تجاری با آمریکا قصد دارد تعرفه واردات تعداد زیادی از محصولات غذایی و کشاورزی از این کشور را افزایش دهد. این حرکت کشور چین فرصتی مناسب برای ایران ایجاد کرده است تا در زمینه محصولات کشاورزی و به طور خاص پسته، سهم خود را از بازار کشور چین افزایش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد درپی تشدید جنگ تجاری کشورهای آمریکا و چین، هر دو طرف محصولاتی از کشور مقابل را با افزایش تعرفه همراه نموده است.

در این میان یکی از اصلی ترین هدف چین در ضربه زدن به آمریکا، افزایش تعرفه واردات محصولات غذایی و کشاورزی است؛ چراکه آمریکا کشوری پیشرو در عرصه صادرات محصولات کشاورزی محسوب می شود و بخش زیادی از صادرات این کشور به چین را این محصولات شامل می شوند.

در همین راستا دولت چین به تازگی تعرفه واردات محصولاتی همچون گوشت، انواع میوه، آجیل، ماهی و نوشیدنی ها از آمریکا را افزایش داده است.

تنها میزان صادرات گوشت خوک آمریکا به چین در سال گذشته بیش از ۲۵۱ میلیون دلار بوده است که در لیست کشور چین به منظور افزایش تعرفه قرار دارد. صادرات مرغ و پای مرغ از آمریکا به چین نیز روندی قابل در سال های اخیر داشته است و یکی از اهداف چین در محدودیت واردات محسوب می شود. ماهی سالمون نیز در سال گذشته سهمی ۱۷۱ میلیون دلاری در صادرات آمریکا به چین داشته است که مشمول افزایش تعرفه ها خواهد شد.

اما به طور خاص کشور چین یکی از مقاصد اصلی صادرات پسته آمریکاست. آمریکا در کنار ایران جزء بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پسته در جهان محسوب می شود که سهمی قابل توجه در بازار جهانی این محصول را به خود اختصاص داده اند. بر اساس آمار نیمی از صادرات پسته آمریکا به مقصد چین انجام می شود که در سال گذشته میزان آن به ۱۷۵ میلیون دلار رسیده است.

افزایش تعرفه واردات محصولات غذایی و کشاورزی محصولات آمریکایی از سوی چین، خصوصا در زمینه محصولی همچون پسته، فرصتی مناسب برای ایران محسوب می شود که سهم خود از بازار این کشور را افزایش دهد.

منبع: ndtv.com



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.