به گزارش مسیر اقتصاد کشورهای توسعه یافته به منظور کاهش آسیب پذیری صنایع خودروسازی از محل افزایش قیمت ها و همچنین مقابله با دیگر چالش ها، ارتقاء داخلی سازی محصولات صنایع خودروسازی را پیش گرفته اند.
این کشورها با الزام خودروسازان به استفاده از قطعات و مجموعه های داخلی و یا با کنترل میزان واردات قطعات خودرو، بهبود داخلی سازی در صنعت خودرو را در دستور کار قرار داده اند.
داخلی سازی ۵۰ درصدی خودروهای تولیدی تویوتا در فیلیپین
در این راستا شرکت خودروساز ژاپنی تویوتا قصد تولید خودروی سدان در فیلیپین با راه اندازی کارخانه جدید را دارد. برای تولید این محصولات از ظرفیت تأمین کنندگان قطعات داخلی استفاده خواهد شد.
این خودروساز ژاپنی با برگزاری رویدادی در کارخانه استان لاگونا فیلیپین از تصمیم خود برای داخلی سازی ۵۰ درصدی محصولات تولیدی در فیلیپین خبر داد. میزان داخلی سازی در گذشته در بیشترین حالت به ۴۰ درصد می رسید. در قرارداد جدید داخلی سازی قطعات با ارزش افزوده بالا در اولویت قرار گرفته است.
افزایش داخلی سازی با ارائه مشوق های دولتی به قطعه سازان
دولت برای تشویق قطعه سازان فیلیپینی به داخلی سازی محصولات تویوتا مشوق های مالیاتی و امتیازهای ویژه در نظر گرفته است. با این تسهیلات ویژه پیش بینی می شود طی ۶ سال تیراژ تولید خودرو به ۲۰۰ هزار دستگاه در سال برسد.
بر اساس تصمیمات گرفته شده پیش بینی می شود کشور فیلیپین به چهارمین بازار خودرو جنوب شرقی آسیا تبدیل شود.
سرمایه گذاری ۱۰۳ میلیارد دلاری در بخش قطعات و مجموعه های اصلی خودرو
شرکت خودروساز ژاپنی تویوتا در فیلیپین برای داخلی سازی سپرها و صفحات نمایش سوخت خودروها بسیاری از قالب های صنعتی را داخلی سازی کرده است. همچنین این شرکت در بخش قطعات و مجموعه های اصلی خودرو ۱۰۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری ویژه خواهد کرد.
پیش بینی می شود با سیاست های در نظر گرفته شده میزان فروش خودروهای ژاپنی تویوتا در سال جدید میلادی به ۳۷ هزار دستگاه برسد.
منبع: آسیا نایکی