۳۱ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۰۱۵۲ ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک VTB روسیه، که یکی از بزرگترین بانک های این کشور است، اعلام کرد که با توجه به علاقه پایین مردم به معاملات دلاری استفاده از روبل در معاملات را افزایش می دهد. کارشناسان این بانک همچنین بسته پیشنهادی ای برای استفاده از روبل در معاملات بین المللی طراحی کرده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک VTB که یکی از بزرگترین بانک های روسیه است، اعلام کرده است که قصد دارد سهم معاملات دلاری در معاملات داخلی خود را کاهش دهد، زیرا مردم روسیه در حال انتخاب روبل به جای دلار هستند.

آندری کوستین، رئیس بانک VTB در دیدار با پوتین گفته است: «یک موضوع جالبی وجود دارد که می خواهم آن را مورد تأکید قرار دهم؛ به نظر می رسد که مردم از ابتدای سال جاری، علاقه کمتری به سپرده گذاری یا دریافت وام های دلاری در مقایسه با روبل پیدا کرده اند. ما معتقدیم که این یک گام مهم در جهت حذف دلار از بخش مالی روسیه است.»

به گفته کوستین، کارشناسان بانک VTB بسته ای از پیشنهادت را برای ترویج استفاده از روبل در پرداخت های بین المللی آماده کرده اند که این امر به عنوان یک محافظ اضافی برای بخش مالی روسیه در برابر شوک های خارجی عمل خواهد کرد و انگیزه جدیدی برای توسعه آن ایجاد خواهد کرد.

بعد از اعمال تحریم های آمریکا، اروپا و متحدانش علیه روسیه در سال ۲۰۱۴، این کشور به دنبال راهکارهایی برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا بوده است.

در ماه می، ولادیمیر پوتین گفته است انحصار دلار برای اقتصاد بین المللی نامطمئن و خطرناک است و روسیه دیگر نمی تواند به نظام مالی تحت سلطه آمریکا اعتماد کند، زیرا آمریکا تحریم های یکجانبه اعمال می کند و قوانین تجارت بین المللی را نقض می کند.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.