۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۶۹۷۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ دسته: حمل و نقل، مشارکت عمومی-خصوصی
۰

دولت سریلانکا با ساخت خطوط ریلی جدید با استفاده از روش BOT (ساخت، بهره برداری و انتقال) موافقت کرده است. هزینه این پروژه ۸۰۰ میلیون دلار است و مدت قرارداد آن حدود ۴۰ سال خواهد بود.

به گزارش مسیر اقتصاد هیئت دولت سریلانکا با برگزاری مناقصه ساخت خطوط ریلی جدید در منطقه هامبانتوتا (شهری ساحلی با بندری بین المللی) از طریق روش ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT) موافقت کرده است. هزینه این پروژه ۸۰۰ میلیون دلار برآورد می شود.

برنده مناقصه باید علاوه بر ساخت حدود ۱۰۰ کیلومتر خط ریلی، سیستم های سیگنالینگ را نصب کرده و از خدمات ریلی بهره برداری کند. برنده مناقصه می تواند کرایه خط ریلی را تعیین کند، از لکوموتیوها و واگن های خود برای حمل بار و مسافر استفاده کند و هزینه های حمل و نقل قطارهای بخش دولتی را که وارد منطقه شده و از خدمات استفاده می کنند، وضع کند.

این پروژه ممکن است علاوه بر ساخت خط ریلی، شامل فعالیت های تجاری از جمله ساخت رستوران ها، تاسیسات انبار کالا و مجتمع های خرید در مناطق اطراف نیز باشد.

وزیر حمل و نقل سریلانکا اعلام کرده است که مدت قرارداد BOT حدود ۴۰ سال خواهد بود. موافقت هیئت دولت اجازه می دهد که پروژه به مرحله مطالعات امکان سنجی برسد. دولت با تامین بودجه مطالعات امکان سنجی موافقت کرده است.

منبع: www.infrapppworld.com



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.