۳۱ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۶۸۷۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک مرکزی آرژانتین به منظور مدیریت ناآرامی های بازار ارز و همچنین تأمین ذخایر ارزی مورد نیاز برای واردات، در حال مذاکره با چین برای افزایش مبلغ پیمان پولی دوجانبه است. این کشور از سال ۲۰۰۹ با کشور چین پیمان پولی منعقد نموده است که نقشی مهم در مدیریت تقاضای ارز در بازار داخلی داشته است.

به گزارش مسیر اقتصاد مارکوس پنا، رئیس کارکنان دولت آرژانتین روز چهارشنبه ۵ ژوئن گفته است که آرژانتین در حال مذاکره با چین جهت افزایش مبلغ پیمان پولی میان دو کشور و همچنین توسعه بیشتر این پیمان است.

به گفته پنا هدف از این اقدام استفاده از راهکاریی برای کنترل بحران مالی اخیر در بازار است تا ناآرامی های ارزی اخیر در کشور مدیریت شود.

مارکوس پنا گفته است که روابط چین و آرژانتین بسیار مفید بوده است و بانک مرکزی چین سال گذشته مبلغ پیمان پولی با بانک مرکزی آرژانتین را برای مدت سه سال و به مبلغ ۱۰.۳۷ میلیارد دلار افزایش داده است.

نخستین پیمان پولی میان آرژانتین و چین در سال ۲۰۰۹ و توسط رئیس جمهور وقت، کریستین فرناندز، به عنوان ابزاری جهت مقابله با کاهش ذخایر ارزی منعقد شده بود. در آن زمان ذخایر ارزی به دلیل پرداخت برای هزینه های واردات انرژی و تعهدات ناشی از بازپرداخت بدهی ها کاهش یافته بود.

دومین پیمان پولی میان دو کشور نیز در سال ۲۰۱۴ به امضاء رسید و بدین طریق زمینه برای تأمین ذخایر مورد نیاز برای واردات از چین فراهم شد.

در حال حاضر بانک مرکزی آرژانتین ۱۰ میلیارد دلار از ذخایر خود را در سال جاری به منظور جلوگیری از تضعیف پزو در بازار فروخته است. بدین ترتیب بانک مرکزی این کشور بوسیله پیمان پولی به دنبال مدیریت بازار ارز و تأمین ذخایر ارزی مورد نیاز برای تجارت کشور است.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.