۰۶ تیر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۶۲۳۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک خانه مالی کویت به عنوان بزرگترین بانک کویت اعلام کرده است که برای انجام پرداخت های فرامرزی خود، از سیستم پرداخت شبکه ریپل که مبتنی بر بلاک چین است، استفاده خواهد کرد. کاهش هزینه های انجام مبادلات و همچنین افزایش سرعت، از جمله دلایل این بانک کویتی برای ترجیح فناوری بلاک چین به شبکه سوئیفت عنوان شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد روز شنبه ۲۶ می، بزرگترین بانک اسلامی کویت اعلام کرده است که به شبکه ریپل خواهد پیوست.

بانک خانه مالی کویت اعلام کرد که به عضویت شبکه بانک ها و ارائه دهندگان خدمات پرداختی طراحی شده توسط ریپل در خواهد آمد؛ زیرا این شبکه که بر اساس بلاک چین طراحی شده است، هزینه ها را کاهش می دهد و سرعت پرداخت های فرامرزی را افزایش می دهد.

بانک خانه مالی کویت اولین بانک کویتی است که عضو شبکه ریپل می شود تا پرداخت های فوری بین المللی را با استفاده از فناوری بلاک چین انجام دهد.

در هفته جاری ریپل به دلیل نمایش و انتقال  فوری ۴ میلیون دلار وجه میان دو مؤسسه مالی توسط ارز دیجیتالی مخصوی خود(XPR) در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته است.

طولی نکشید که بلافاصله بعد از این اتفاق شرکت املاک جهانی پروبی اعلام کرد که اکنون این امکان وجود دارد که افراد خانه هایشان را به وسیله ارز دیجیتالی XPR خرید و فروش کنند.

در همین حال بستر پرداخت دیجیتال یوفولد یکپارچه سازی خود با ارز دیجیتالی XPR را به پایان رسانده است که اجازه می دهد استفاده کنندگان به خرید و فروش ارز دیجیتالی بپردازند و همچنین عملیات سپرده گذاری و برداشت از حساب را انجام دهند.

در هفته های اخیر بانک های متعددی از کشورهای مختلف جهان اعلام کرده اند که به جای استفاده از سوئیفت از سیستم های پرداختی مبتنی بر فناوری بلاک چین برای انجام پرداخت های فرامرزی خود استفاده خواهند کرد.

سیستم های پرداخت مبتنی بر بلاک چین به دلیل مزایایی از قبیل سرعت بالا، هزینه های بسیار پایین و حذف نقش شخص ثالث و بانک های واسط مورد توجه بانک ها و مؤسسات مالی قرار گرفته است و به عنوان جایگزین اساسی سوئیفت در آینده مطرح هستند.

منبع: دیلی هودل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.