۰۶ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۵۹۱۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

یک بانک آرژانتینی جهت انجام پرداخت های بین المللی مشتریان خود، شروع به استفاده از ارز دیجیتالی بیت کوین به جای پیام رسان سوئیفت کرده است. در حال حاضر این بانک به کمک بستر بیتکس انتقال وجه مشتریان خود را انجام می دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد یک بانک آرژانتینی اعلام کرده است که در پرداخت های فرامرزی خود از ارزهای دیجیتالی استفاده می کند. این بانک که «ماسوِنتاس» نام دارد روز دوشنبه ۲۱ می اعلام کرده است که استفاده از ارز دیجیتالی بیت کوین برای انجام پرداخت های بین المللی مشتریان خود را شروع کرده است.

بیتِکس به عنوان شریک بانک آرژانتینی این خبر که یک بانک محلی از بیت کوین به عنوان یک سیستم پرداخت در مبادلات بین المللی به جای سوئیفت استفاده می کند را اعلام کرده است. بیتِکس یک استارتاپ در زمینه مبادلاj درآمریکای لاتین است و در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده است.

مانوئل بیودرویت، مدیر عامل بیتِکس به سایت کوین دسک معتقد است که راه اندازی این شیوه از پرداخت ها نشان از شروع استفاده از بیت کوین برای انجام پرداخت های بین المللی است.

جوزه داکاک، رئیس هیأت مدیره بانک ماسونتاس در اطلاعیه ای اعلام کرده است که این اقدام حرکت بانک ها به سمت استفاده از خدمات ارزهای دیجیتالی را افزایش می دهد و باعث کاهش هزینه های نقل و انتقال وجه می شود.

به گفته داکاک یکی از اقدامات این بود که بیتکس را به عنوان یک شریک استراتژیک در اجرای پلتفرم بیتکس برای پرداخت و عملیات مجموعه برای مشتریان ما در خارج از کشور متعهد کنیم.

بیودرویت گفته است که در این شیوه از پرداخت های بین المللی مشتریان از ما درخواست انجام خدمات پرداختی خواهند کرد و بانک از بستر بیتکس به عنوان یک ارائه دهنده خدمت استفاده خواهد کرد. این اقدام شفاف خواهد بود، اما مشتریان بیت کوین را لمس نخواهند کرد، زیرا ما ارائه دهنده خدمت برای آن ها هستیم.

در حال حاضر بانک های متعددی در حال استفاده از ارزهای دیجیتالی و بستر بلاک چین برای راه اندازی سیستم پرداخت جدید به جای پیام رسان سوئیفت هستند. پیش بینی تحلیلگران بر این است که در آینده روش های پرداختی مبتنی بر بلاک چین جایگزین پیام رسان سوئیفت در نتقل و انتقالات بین المللی وجه خواهد شد.

منبع: کوین دسک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.