به گزارش مسیر اقتصاد عدم پیش بینی پذیری در بخش خودرو در هند، باعث بروز عدم اطمینان در بازار این کشور شده است و مشتریان هندی برای خرید به با تعلل مواجه هستند.
پل هریس، مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوس آرام شرکت خودروسازی رولزرویس، با اشاره به تغییرات مداوم در مالیات برای اتومبیل های لوکس، گفت: هند نیاز به ثبات و پیش بینی پذیری در محیط عملیاتی دارد؛ زیرا پیش بینی پذیری کلید موفقیت عملکرد تجاری و کسب و کار است. هریس گفت: در دوره ۸ ساله مدیریت من بیشترین تغییرات سیاستی و قانونی در کوتاه ترین زمان اتفاق افتاده است. این موضوع نه برای ما و نه برای مصرف کنندگان خوب نیست.
سیاست های مالیاتی و قانونی جدید موجب افزایش مالیات خودرو شد
آقای هریس با اشاره به غیرقابل اطمینان بودن بازار هند در سال ۲۰۱۷، علت آن را اجرای دو سیاست مالیاتی و قیمتی هند عنوان کرد و گفت: این سیاست ها موجب تاخیر و عدم اطمینان در تصمیم گیری های مشتریان شده بود. هریس عنوان کرد که نرخ مالیات بر خودروهای لوکس قبل از اعمال سیاست ها و قوانین جدید در هند ۱۸۴ درصد بوده که بعد از اعمال سیاست های جدید به یک باره به ۲۱۴ درصد رسیده است. وی افزود: سیاست های مالیاتی در مورد بخش خودرو ثبات ندارد. با وجود عدم پیش بینی پذیری نمی توان با کشورهای منطقه، همکاری تجاری و بین المللی داشت.
پیش بینی پذیری موجب بهبود محیط کسب و کار است
پل هریس با اشاره به تاثیر تغییرات سیاستی و مالیاتی بر قیمت ها گفت: قیمت ها بسیار تغییر کرده است و مشتریان نیاز به اعتماد به تصمیم گیری خرید دارند. وجود پایداری و پیش بینی پذیری قوانین، لازمه بازارها هستند؛ چراکه در نهایت به عملکرد خوب کسب و کار و ایجاد شغل و ثروت منجر می شوند.
منبع: خبرگزاری هند