۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۶۷۱ ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دومین خط لوله صادرات مستقیم نفت از روسیه به چین به تازگی به بهره برداری رسیده است و سالانه ۱۵ میلیون تن نفت از این خط لوله منتقل خواهد شد. تبادلات مالی روسیه و چین در این زمینه بر اساس ارزهای ملی پایه ریزی شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دومین خط لوله انتقال مستقیم نفت از روسیه به چین در آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی به بهره برداری رسیده است.

نقشه این خط لوله جدید نیز منتشر شده است و نشان می دهد که مسیر این خط لوله از کدام شهرهای روسیه عبور می کند تا به کشور چین برسد. در مسیر این خط لوله بیش از ۴۱ ایستگاه فشار در نظر گرفته شده است.

با بهره برداری از دومین خط لوله انتقال نفت از روسیه به چین ظرفیت صادرات نفت بین دو کشور سالانه ۱۵ میلیون تن افزایش می یابد و به دو برابر می رسد.

علاوه بر این کشور روسیه توسعه خطوط لوله انتقال گاز به چین را نیز در دستور کار دارد تا بتواند بر میزان صادرات گاز خود به این کشور نیز بیفزاید.

دو کشور روسیه و چین توافق نموده اند که برای پرداخت های مربوط به پروژه ساخت و انتقال خطوط لوله نفت و گاز و همچنین خرید آن ها از پول های ملی استفاده نمایند و ارزهای واسط همچون دلار را کنار بگذارند.

کشور چین به تازگی با هدف جلوگیری از افزایش انتشار گازهای آلاینده و گلخانه ای، سیاست هایی را به منظور ترویج استفاده از گاز طبیعی به جای زغال سنگ در دستور کار قرار داده است.

به همین دلیل کشور چین قصد دارد میزان واردات گاز خود از روسیه را هرچه سریعتر افزایش دهد تا از کمبود منابع گازی برای جایگزینی زغال سنگ بکاهد.

افزایش تبادلات دو کشور روسیه و چین در بخش انرژی و استفاده از ارزهای ملی در پرداخت پول این حوزه علاوه بر تسهیل روابط تجاری بین دو کشور به تضعیف جایگاه دلار در نظام مالی جهانی و به طور خاص بخش انرژی نیز منجر خواهد شد.

منبع: راشا اینسایدر



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.