۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۶۵۹ ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ دسته: بازار مالی
۰

مرکز خرید و فروش طلا در شهر دبی اعلام کرده است قصد دارد با فراهم کردن شرایط خرید آتی طلا متناسب با قواعد اسلامی، سرمایه های خارجی قابل توجهی خصوصا از سوی مردم کشورهای مسلمان جذب نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد مرکز خرید و فروش طلا و کالا در شهر دبی امارات اعلام کرده است قصد دارد با استفاده از ظرفیت های موجود در قراردادهای اسلامی شرایط را برای جذب سرمایه گذاران به خرید آتی طلا فراهم کند.

کشورهای اروپایی و آمریکا از سال ها قبل بازارهایی را به منظور امکان خرید آتی طلا به شکل اوراق فراهم کرده اند. این امکان موجب شده است سرمایه های متعددی برای خرید اوراق طلا به بازارهای اروپایی روانه شود. با اینحال سرمایه گذاران مسلمان به دلیل رعایت نشدن قواعد دین اسلام در این بازارها مشارکت کمتری دارند.

مرکز خرید و فروش طلای دبی نیز قصد دارد با فراهم کردن شرایط خرید و فروش آتی طلا، متناسب با قواعد اسلامی، سرمایه های مردم مسلمان برای خرید طلا را به خود جذب نماید.

مرکز خرید و فروش طلا دبی همچنین اعلام کرده است قصد دارد فعالیت های خود در کشورهای چین و هند را توسعه دهد و در زمینه خرید و فروش طلا در این کشورها نیز حضوری فعال داشته باشد.

قواعد اسلامی این ظرفیت را دارند که شرایط را برای جذب سرمایه ها به بازارهای اسلامی جذب کنند و سود مناسبی نصیب کشورهای اسلامی نمایند.

مرکز خرید و فروش طلا دبی اعلام کرده است این بازار می تواند با استفاده از قواعد اسلامی شرایطی به مراتب بهتر از بازار بورس دیگر کشورها به سرمایه گذاران ارائه نماید.

منبع: دیلی اکونومیست



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.