۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۵۱۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ دسته: انرژی، انرژی هسته‌ای
۰

عربستان سعودی قصد دارد با ساخت ۱۷.۶ گیگاوات برق از طریق نیروگاه هسته ای تا ۱۵ سال آینده، سهم بیشتری از نفت خامی را که برای تولید انرژی در داخل کشور استفاده می کرد، ذخیره و صادر نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد بزرگترین صادر کننده نفت خام جهان عربستان سعودی درخواست خود را برای مناقصه ساخت دو نیروگاه هسته ای اعلام کرده است.

این کشور در نظر دارد تا سال ۲۰۳۲ حدود ۱۷.۶ گیگاوات (GW) برق هسته ای تولید کند که معادل حدود ۱۷ راکتور هسته ای است. این برنامه یکی از بزرگترین چشم انداز های صنعت هسته ای پس از فاجعه هسته ای سال ۲۰۱۱ در ژاپن است.

بزرگترین صادر کننده نفت جهان قصد دارد میزان مصرف نفت خام را که در داخل برای تولید برق استفاده می کرده کاهش دهد تا بتواند سهم بیشتری از آن را جهت صادرات استفاده کند.

در صورت دستیابی به توافق، عربستان سعودی پس از امارات متحده عربی تبدیل به دومین کشور عربی خلیج فارس که دارای تاسیسات هسته ای است خواهد شد.

در امارات متحده عربی چهار نیروگاه هسته ای بیش از ۲۵ درصد از سهم انرژی پاک امارات را در افق چشم انداز ۲۰۲۱ تامین خواهند کرد. وزیر انرژی امارات متحده عربی در هفته گذشته گفت که استراتژی انرژی این کشور تا سال ۲۰۵۰ ساخت بیش از چهار راکتور هسته ای خواهد بود.

منابع عربستان سعودی می گویند که عربستان سعودی برای اولین بار مناقصه ساخت دو راکتور خود را به شرکت هایی از کره جنوبی، چین، فرانسه، روسیه، ژاپن و ایالات متحده می سپارد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.