۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۳۳۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ دسته: انرژی
۰

روسیه قصد دارد با مشارکت در پروژه صادرات گاز ایران به کشور هند، از طریق ساخت خط لوله ۱۲۰۰ کیلومتری و استخراج گاز از میادین گازی ایران، پروژه انتقال گاز ایران به هند از طریق خط لوله را نهایی نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد ایران سال هاست که به دنبال صادرات گاز از طریق خط لوله به کشورهای شرقی خود از جمله پاکستان و هند است اما در سال های اخیر پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

در حال حاضر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کشور ایران به سر می برد و با سران این کشور درخصوص مسائل مهم منطقه به تبادل نظر می پردازد.

یکی از محورهای گفت و گوی دو کشور روسیه و ایران بحث بر سر شرایط بازار گاز جهانی و به طور خاص صادرات گاز ایران به کشور هند است.

در این راستا طبق گفته آقای الکساندر نواک، وزیر انرژی کشور روسیه، این کشور قصد دارد با مشارکت در پروژه صادرات گاز ایران به کشور هند، از طریق ساخت خط لوله ۱۲۰۰ کیلومتری و استخراج گاز از میادین گازی ایران، پروژه انتقال گاز ایران به هند از طریق خط لوله را نهایی نماید.

طبق اخبار منتشر شده شرکت گازپروم روسیه قرار است وظیفه ساخت خط لوله ۱۲۰۰ کیلومتری این پروژه را به عهده داشته باشد.

همچنین طبق گفته مقامات روسیه شرکت های پاکستانی نیز در جریان این پروژه بزرگ انتقال گاز با کشورهای ایران، هند و روسیه همکاری خواهند داشت.

در حال حاضر طرفین در حال بررسی ابعاد این پروژه و انتخاب میادین گازی مناسب برای شروع این پروژه در سال آینده میلادی هستند.

طبق اطلاعات اولیه شرکت گازپروم روسیه علاوه بر ساخت خط لوله انتقال گاز ایران در این پروژه در زمینه استخراج گاز از میادین نفتی ایران نیز با شرکت نفت ایران همکاری خواهد داشت.

ایران یکی از بیشترین ذخایر گازی جهان را به خود اختصاص داده است اما با اینحال در طول سال های اخیر نتوانسته نقش مهمی در بازار گاز جهانی داشته باشد و در طول سال های اخیر سهم ایران از بازار گاز جهانی رو به کاهش بوده است.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.