۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۶۲۸۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ دسته: مسکن
۰

تسهیل ساخت و خرید مسکن در شهرهای کوچک علاوه بر اینکه منجر به رشد و توسعه بیشتر این شهرها میشود، از حرکت جمعیت این شهرها به سمت شهرهای بزرگ و افزایش تراکم جمعیت نیز جلوگیری میکند.

به گزارش مسیر اقتصاد با پیشرفت روند توسعه اقتصادی کشور چین، شهرهای کوچک تر این کشور نیز به مرور زمان در حال گسترش و توسعه هستند. دولت چین نیز در نظر دارد تا با تسهیل شرایط ساخت مسکن در شهرهای کوچک، شرایط را برای توسعه بیشتر این شهرها فراهم نماید.

با تداوم روند رو به رشد اقتصاد چین به مرور زمان شهرهای کوچک این کشور نیز در حال رشد هستند و جمعیت آن ها رو به افزایش است. افزایش جمعیت شهرهای کوچک تقاضای مسکن را در این شهرها به میزان قابل توجهی افزایش داده است. با اینحال به دلیل حمایت های دولت چین از ساخت مسکن مناسب در شهرهای کوچک، آمارها نشان میدهد که میزان ساخت و عرضه مسکن در شهرهای کوچک چین با سرعتی بیشتر از میزان تقاضای مسکن در حال افزایش است.

این درحالیست که از سه سال قبل بازار مسکن شهرهای چین با رکودی نسبی همراه بوده و سازندگان مسکن در فروش خانه های ساخته شده با مشکلاتی مواجه هستند. این مسئله موجب شده است دولت چین در کنار اعمال سیاست های حمایتی از ساخت مسکن، شرایط را برای خرید مسکن نیز در شهرهای کوچک تسهیل نماید.

از جمله تسهیلاتی که دولت چین برای افزایش فروش مسکن در شهرهای کوچک در نظر گرفته اعطای تسهیلات کم بهره و حذف محدودیت های بی مورد در زمینه خرید مسکن است. این در حالیست که در حال حاضر در برخی شهرهای بزرگ چین به دلیل افزایش تراکم جمعیتی محدودیت های متعددی در مسیر خرید مسکن وجود دارد.

تسهیل ساخت و خرید مسکن در شهرهای کوچک تر علاوه بر اینکه منجر به رشد و توسعه بیشتر این شهرها میشود، از حرکت جمعیت این شهرها به سمت شهرهای بزرگ و افزایش تراکم جمعیت نیز جلوگیری میکند. تراکم بالای جمعیت در شهرهای بزرگ مشکلات متعددی را از جنبه های مختلفی همچون آلودگی، هزینه بالای حمل و نقل و ترافیک ایجاد میکند.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.