۲۹ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۵۶۴۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ دسته: پول و بانک
۰

بانک مرکزی اتحادیه اروپا در نیمه اول سال ۲۰۱۷، ۵۰۰ میلیون یورو از ذخایر ارزی خود را به سرمایه گذاری بر روی دارایی های یوآنی اختصاص داده است.

به گزارش مسیر اقتصاد، بعد از اعلام بانک مرکزی اتحادیه اروپا مبنی بر تعدیل ذخایر ارزی خود و جایگزین کردن یوآن با بعضی از این ذخایر، فشار برای بین المللی کردن یوآن یک مرحله افزایش یافته و اطمینان به یوآن جهت استفاده به عنوان ذخیره ارزی را گسترش داده است.

بانک مرکزی اتحادیه اروپا در نیمه اول سال ۲۰۱۷، ۵۰۰ میلیون یورو (معادل با ۵۵۸ میلیون دلار) از ذخایر ارزی خود را به سرمایه گذاری بر روی دارایی های یوآنی اختصاص داده است. که این اهمیت جایگاه اقتصاد و ارز چین را به عنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری منطقه یورو منعکس می کند.

این بانک اعلام کرده است که سرمایه گذاری در یوآن چین را با تغییر ترکیب فعلی ذخایر ارزی خارجی خود انجام داده است. بانک مرکزی اتحادیه اروپا بخشی از دارایی های دلاری خود را فروخته و آن را تبدیل به دارایی های مبتنی بر یوآن کرده است. حجم کلی ذخایر این بانک بدون تغییر باقی مانده است.

اقتصاددانان گفته اند که هرچند که سرمایه گذاری جدید بانک مرکزی یک درصد از کل دارایی های ۶۸ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد، ولی خرید دارایی های یوآنی توسط بانک مرکزی اتحادیه اروپا نشان دهنده پذیرش رو به رشد بودن جایگاه چین در اتحادیه اروپا به عنوان یک قدرت اقتصادی جهانی می باشد و تمایل به برقراری روابط نزدیک با این کشور که یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی جهان است را افزایش خواهد داد.

ناتان چو هونگ اقتصاددان هنگ کنگی، گفته است که افزودن بر دارایی یوآنی توسط بانک مرکزی اتحادیه اروپا توجه سایر کشورها و تلاش جهت بین المللی کردن و استفاده هرچه بیشتر از یوآن را خواهد افزود و این قطعا تأثیر بلندمدتی بر بین المللی شدن و جایگاه جهانی یوآن در بلندمدت خواهد گذاشت.

در همین حال بانک مرکزی بلژیک اعلام کرده است که در نیمه اول سال ۲۰۱۷ به میزان ۲۰۰ میلیون یورو در دارایی های یوآنی چین و ۱۰۰میلیون یورو در وون کره جنوبی سرمایه گذاری خارجی کرده است.

منبع: چاینادیلی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.