۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۵۸۳ ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ دسته: دولت و حکمرانی
۰

کشور قطر به جای قبول درخواست های دیگر کشورهای عربی در فکر تقویت اقتصاد خود و پیدا کردن راه های جایگزین برای موارد تحریمی این کشورها بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد اولین محموله از ۴ هزار گاو وارداتی کشور قطر به منظور تولید شیر در داخل این کشور روز گذشته وارد قطر شد.

اکنون حدود ۵ هفته از تحریم قطر از سوی کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین میگذرد. این کشورها به بهانه حمایت از تروریسم روابط خود را با قطر قطع کردند و این کشور را تحریم نمودند. یکی از جنبه های تحریم قطر عدم اجازه واردات محصولات این کشور توسط مرزهای کشورهای عربستان و امارات بوده است. این درحالیست که پیش از این بخش قابل توجهی از محصولات غذایی قطر از مسیر این دو کشور وارد میشده است.

کشور قطر نیز در این مدت به جای قبول درخواست های دیگر کشورهای عربی در فکر تقویت اقتصاد خود و پیدا کردن راه های جایگزین برای موارد تحریمی این کشورها بوده است. به طور مثال قطر بعد از تحریم ها واردات محصولات لبنی از ترکیه را افزایش داد و میوه و سبزیجات مورد نیاز خود را نیز از کشورهای پرو و مراکش تأمین کرد.

یکی از برنامه های قطر در این زمینه وارد کردن ۴ هزار گاو شیرده به منظور تولید شیر در داخل کشور و قطع وابستگی به واردات شیر بوده است. تا پیش از تحریم ها بخش قابل توجهی از شیر مورد نیز قطر از طریق واردات تأمین میشده است.

روز گذشته ۱۶۵ گاو شیرده با یک پرواز از کشور آلمان وارد قطر شده است که اولین محموله از ۴ هزار گاو شیرده برنامه زیری شده است. طبق اعلام مسئولین قطر گاو های وارداتی به منظور تهیه فوری شیر وارد شده اند و شیر تولیدی آن ها به سرعت وارد بازار این کشور خواهد شد.

محموله های بعدی گاوهای وارداتی قرار است از کشورهای استرالیا و آمریکا وارد قطر شود و در سه روز آتی برای واردات چندین محموله از آن ها برنامه ریزی شده است. در نهایت نیز قرار است در عرض کمتر از یک ماه تمامی ۴ هزار گاو وارداتی به قطر وارد شوند.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.