۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۰۸۴۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

طبق گفته نماینده تجاری روسیه در آمریکا، باوجود تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و روابط سرد دوجانبه، صادرات روسیه به آمریکا درحال افزایش است.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق گفته نماینده تجاری روسیه در آمریکا، باوجود تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و روابط سرد دوجانبه، صادرات روسیه به آمریکا درحال افزایش است. افزایش صادرات روسیه به آمریکا نشان از عدم تأثیرگذاری جدی تحریم‌های آمریکا بر صادرات روسیه دارد.

در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میلادی روسیه به دلیل تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی با بحران ارزی مواجه شد که اقتصاد این کشور را با مشکلاتی مواجه کرد. با این وجود در این مدت نیز میزان صادرات روسیه به آمریکا از نظر وزنی افزایش یافته است. در ماه‌های اخیر که بحران ارزی روسیه رفع شده نیز میزان صادرات از نظر قیمتی نیز افزایش یافته است.

بخش عمده صادرات روسیه به آمریکا را محصولات نفت و گاز، ماشین آلات، فلزات آهنی و غیر آهنی، فلزات گرانبها و خدمات فنی و مهندسی تشکیل داده است.

علاوه بر این شرکت‌های بزرگ صادراتی روسیه مانند NLMK، TNK، نوریلسک نیکل و دیگر شرکت‌ها عملکرد خوبی در بازار آمریکا داشته‌اند و قصد دارند فعالیت‌های خود در آمریکا را گسترش دهند. از طرف دیگر شرکت‌های آمریکایی نیز علاقه دارند تا با روسیه همکاری داشته باشند؛ چراکه روسیه دروازه‌ای برای ورود به کشورهای بلوک شرق محسوب میشود.

شرکت‌های روسی برنامه دارند تا بر صادرات خود به بازار آمریکا بیفزاند و آمریکا نیز در طرف مقابل قصد دارد تا با کشورهای حوزه اوراسیا روابط تجاری خود را گسترش دهد.

نماینده تجاری روسیه در آمریکا معتقد است باوجود روابط سیاسی نه چندان مناسب، بازرگانان و تولیدکنندگان دو کشور به روابط خوبی با یکدیگر دارند و علاقه دارند همکاری‌های خود را گسترش دهند.

با اینحال با توجه به شرایط موجود به نظر نمی‌رسد مشکلات بین دو کشور روسیه و آمریکا در آینده نزدیک حل و فصل گردد. تنش در روابط بین روسیه و آمریکا با شروع بحران اوکراین وارد مرحله جدیدی شد به طوریکه از آن زمان به بعد هر دو کشور تحریم‌های متعددی را علیه یکدیگر وضع کرده‌اند.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.