۲۸ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۱۲۲۶ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

چین و آفریقا توافقنامه جدیدی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی امضا کردند. این توافقنامه شامل افزایش سرمایه‌گذاری، تقویت همکاری‌های تولیدی و زنجیره تامین و تنوع‌بخشی به ذخایر ارزی می‌شود. این توافقنامه توسط چین و ۵۳ کشور آفریقایی در اجلاس همکاری چین و آفریقا در پکن امضا شد.

به گزارش مسیر اقتصاد چین و آفریقا در بیانیه‌ای که در اجلاس همکاری چین و آفریقا در پکن امضا شد، اعلام کردند که در روابط خود، تسویه حساب‌های دو جانبه خود را به ارز محلی گسترش خواهند داد و ذخایر ارز خارجی خود را متنوع خواهند کرد.

همکاری در تولید و زنجیره تامین، کلید توسعه اقتصادی آفریقا

چین و آفریقا در این بیانیه‌ اعلام کردند که همکاری خود را در زمینه سرمایه‌گذاری تقویت خواهند کرد. همچنین همکاری در زمینه تولید و زنجیره‌های تامین را ارتقا خواهند داد و توانایی‌های همه را در تولید و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا افزایش خواهند داد. همچنین، دو طرف توافق کردند که شرکت‌های خود را تشویق کنند تا از اشکال مختلف همکاری سودمند متقابل استفاده کنند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف، سازمان‌های مالی خود را تشویق خواهند کرد تا همکاری خود را تقویت کرده و تسویه حساب‌های دو جانبه را به ارز محلی گسترش دهند و ذخایر ارز خارجی خود را متنوع کنند.

اجلاس پکن؛ فصل جدیدی در روابط چین و آفریقا

بیانیه مشترک موسوم به «اعلامیه پکن در مورد ساخت مشترک جامعه سرنوشت مشترک چین و آفریقا در عصر جدید» توسط چین و ۵۳ کشور آفریقایی امضا شد. اجلاس همکاری چین و آفریقا از ۴ تا ۶ سپتامبر در پکن برگزار می‌شود.

منبع: Oreanda News

انتهای پیام/ تجارت و دیپلماسی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.