۲۵ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۰۸۴۰ ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: انرژی
۰

کنیا و ایالات متحده در حال پیشبرد همکاری‌های هسته‌ای برای توسعه نخستین نیروگاه هسته‌ای کنیا هستند. این همکاری‌ها شامل تبادل دانش در زمینه سیاست‌های هسته‌ای، تحقیقات و مقررات در انرژی، بهداشت و کشاورزی می‌شود. کنیا قصد دارد ساخت نیروگاه هسته‌ای خود را در سال ۲۰۲۷ آغاز کند و انتظار دارد تا سال ۲۰۳۴ تکمیل شود.

به گزارش مسیر اقتصاد کنیا و ایالات متحده قرار است در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه سپتامبر، یادداشت تفاهم (MoU) همکاری هسته‌ای امضا کنند.

توسعه انرژی هسته‌ای در کنیا، با هدف تامین برق پایدار و مقرون به صرفه

کنیا هدف خود را راه‌اندازی ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای خود در سال ۲۰۲۷ قرار داده است که ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات را خواهد داشت. پس از سال‌ها مطالعات پیش امکان‌سنجی، سال گذشته دو مکان احتمالی برای یک نیروگاه هسته‌ای شناسایی شد که امید است به رفع تقاضای رو به رشد برق کمک کند زیرا این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک اقتصاد درآمد متوسط تبدیل شود.

همانطور که در گزارش Energy Central News در ۲۸ آگوست آمده است، همکاری کنیا و ایالات متحده در زمینه انرژی هسته‌ای همانطور که در سفر اخیر رئیس جمهور کنیا، ویلیام روتو، به ایالات متحده مشهود بود، در حال گسترش است. در جریان این سفر، وی و رئیس جمهور جو بایدن درباره مشارکت‌های متمرکز بر انرژی پاک و تاب‌آوری، از جمله تلاش‌ها برای تقویت همکاری ایالات متحده و آفریقا در صنعت هسته‌ای، گفتگو کردند.

تکمیل نیروگاه هسته‌ای کنیا تا سال ۲۰۳۴

همانطور که روزنامه استاندارد در ۲۸ آگوست گزارش داد، کنیا پیش‌بینی می‌کند که ساخت نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی ۵۰۰ میلیارد شیلینگ کنیا (۳.۸۷ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت و هدف دارد تا آن را تا سال ۲۰۳۴ تکمیل کند. این پروژه در حال حاضر در مرحله آماده‌سازی است.

در همین حال، جیمز کتر، مدیر کل سازمان تنظیم مقررات هسته‌ای کنیا (KNRA) بر ضرورت کمک بین‌المللی برای «تقویت چارچوب نظارتی و هدایت و توسعه ۱۵ مقرره جدید مرتبط با قانون تنظیم مقررات هسته‌ای سال ۲۰۱۹ از طریق مشارکت عمومی» تأکید کرد.

اوموندی آنیانگا، رئیس KNRA، از مزایای این تفاهم‌نامه ابراز اطمینان کرد و گفت: «ما مطمئن هستیم که این توافق مزایای قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. ما پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم و مایل به ادامه همکاری با ایالات متحده هستیم.» این اعلامیه در جریان اجلاس ایالات متحده و آفریقا در کنیا انجام شد که متخصصان و رهبران را برای بحث در مورد راه حل های انرژی گرد هم آورد.

کنیا در مرکز رقابت قدرت‌های بزرگ برای توسعه انرژی هسته‌ای

پروفسور شاکات عبدالرزاق از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر ضرورت پذیرش انرژی هسته‌ای برای آفریقا جهت رفع تقاضاهای رو به رشد و دستیابی به اهداف کم‌کربن تأکید کرد. او گفت: «آفریقا فرصت‌های بی‌شماری دارد که باید آماده استفاده از آن‌ها باشد.»

چین، روسیه، اسلواکی و کره جنوبی همگی با کنیا توافقاتی را برای کمک به نایروبی در توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود امضا کرده‌اند. آژانس انرژی اتمی دولتی روسیه، Rosatom، همراه با چندین شرکت چینی، به طور فعال در حال جذب نایروبی برای ارائه فناوری هسته‌ای لازم برای این پروژه بوده‌اند.

منبع: news.az

انتهای پیام/ انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.