۲۵ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۰۵۷۷ ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

هند در تلاش است استفاده از روپیه خود را در تجارت بین‌المللی گسترش دهد. به همین منظور، دولت این کشور قصد دارد به برخی از سرمایه‌گذاران خارجی اجازه دهد سرمایه خود را در روپیه جمع‌آوری کرده و از آن برای سرمایه‌گذاری در کشورهای منتخب استفاده کنند. این طرح بخشی از تلاش‌های هند برای کاهش وابستگی به دلار و افزایش استفاده از روپیه در پرداخت‌های بین‌المللی است.

به گزارش مسیر اقتصاد هند قرار است به برخی از سرمایه‌گذاران خارجی اجازه دهد تا سرمایه خود را به روپیه برای سرمایه‌گذاری در کشورهای منتخب جمع‌آوری کنند.

روپیه هند، ارز جدید برای سرمایه‌گذاری‌های جهانی

یک مقام دولتی هند اعلام کرد که این کشور قصد دارد با این اقدام، استفاده بین‌المللی از روپیه، ارز این کشور جنوب آسیایی را تقویت کند. این طرح پس از آن صورت می‌گیرد که نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند در ماه ژوئیه اعلام کرد که این کشور قوانین سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و سرمایه‌گذاری خارجی خود را ساده خواهد کرد تا فرصت‌های استفاده از روپیه هند به عنوان ارز برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی را ترویج کند.

یک مقام دولتی با آگاهی مستقیم از این برنامه‌ها گفت که این مقرره جدید می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های روپیه‌ای در کشورهای منتخب «با اهمیت استراتژیک» برای هند را امکان‌پذیر کند.

این منبع در اواخر روز چهارشنبه به رویترز گفت: «ایده این است که به یک سرمایه‌گذار خارجی از یک کشور اجازه دهیم تا سرمایه خود را در هند به روپیه برای سرمایه‌گذاری در کشور خود جمع‌آوری کند. ما این کار را بر اساس کشور به کشور انجام خواهیم داد.» این مقام دولتی درخواست کرد که نامش فاش نشود زیرا جزئیات این طرح هنوز علنی نشده است.

تلاش‌های هند برای افزایش تسویه حساب‌های تجارت بین‌المللی

قصد ترویج روپیه هند به عنوان ارز برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی، به تلاش‌های مداوم این کشور برای افزایش تسویه حساب‌های تجارت بین‌المللی با ارز محلی خود و کاهش وابستگی به دلار اضافه می‌شود. وزارت دارایی هند در حال بررسی این طرح است.

مقام دولتی افزود که هند برای اجرای این طرح جدید، باید قانون مدیریت ارز خارجی خود را اصلاح کند. در اوایل این ماه، این کشور تغییراتی برای ساده‌سازی مبادله سهام بین‌مرزی به منظور کمک به گسترش کسب‌وکارهای هندی در سطح جهانی و موارد دیگر تغییراتی در این قانون معرفی کرد.

انتهای پیام/ تجارت و دیپلماسی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.