۲۲ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۰۰۲۱ ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

ابوظبی ذیل برنامه‌ رفاهی خود تسهیلات جدیدی برای مسکن ارائه خواهد داد. زوج‌هایی که تازه ازدواج می‌کنند دو تا چهار سال کمک اجاره دریافت خواهند کرد. برای فرزندان چهارم تا ششم هم بر اساس درآمد از وام مسکن کسر می‌شود یا دوره بازپرداخت وام افزایش پیدا می‌کند. این طرح‌ها ذیل ابتکار مِدیم ارائه و اجرا می‌شود که هدفش کمک به تشکیل خانواده است.

مسیر اقتصاد/ اداره مسکن ابوظبی (ADHA) برنامه حمایتی جدیدی را اعلام کرد. خانواده‌های اماراتی اکنون می‌توانند از طریق کمک مالی سالانه، کسر جزئی وام و تمدید دوره بازپرداخت وام استفاده کنند. این حمایت‌‌ها ذیل برنامه حمایت از رشد خانواده امارات است. طرح‌های مسکن نیز از طریق پلتفرم دیجیتال مِدیم (Medeem) به شهروندان واجد شرایط ارائه می‌شود. درخواست‌ها در این سامانه از شهریور امسال پذیرفته خواهند شد. سه ابتکار در برنامه حمایتی جدید اعلام شده است.

کمک اجاره برای تازه ازدواج کرده‌ها

بر اساس این طرح، اماراتی‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند کمک اجاره دریافت خواهند کرد. این کمک به مدت دو سال، به مقدار سالانه ۷۵ هزار درهم (۲۰۴۲۰ دلار) خواهد بود. این مبلغ برای حمایت از زوج‌های برای تهیه مسکن است. دریافت این حمایت حداکثر تا چهار سال قابل تمدید است.

برای بهره مندی از کمک اجاره، شهروندان باید درآمد ماهانه کمتر از ۵۰ هزار درهم داشته باشند. همچنین باید درخواست مزایای مسکن دائمی را به اداره مسکن ارسال کرده باشند. این شامل درخواست کمک هزینه مسکن، وام خرید مسکن، زمین یا وام ساخت مسکن است. همچنین متقاضیان نباید مالک املاک و مستغلات باشند. واحد اجاره شده باید در ابوظبی، از جمله منطقه العین و الظفره واقع شده باشد. درآمد ماهانه تنها ملاک دریافت حمایت نیست. کمک اجاره بر اساس مشوق‌های خاص مربوط به فرزندآوری نیز در طول دوره حمایت ارائه می‌شود.

کسر بخشی از وام مسکن

این تسهیلات برای اتباع امارات‌متحده‌عربی و دارای فرزند چهارم، پنجم یا ششم است. دریافت‌کنندگان این تسهیلات، بخشی از وام مسکن‌شان کسر می‌شود. این وام باید تایید شده توسط اداره مسکن ابوظبی باشد. این کسر برای فرزند چهارم و پنجم ۳۰ هزار درهم است. برای فرزند ششم نیز ۴۰هزار درهم از وام مسکن کسر خواهد شد. این تسهیلات می‌تواند برای وام‌های ساخت خانه، خرید خانه و تخریب و بازسازی خانه اعمال شود. متقاضیان با درآمد ماهانه از ۲۱ هزار تا ۵۰ هزار درهم می‌توانند از کسر وام استفاده کنند.

تمدید دوره بازپرداخت وام مسکن

این تسهیلات برای شهروندانی است که چهار تا شش فرزند دارند. این افراد می‌توانند بازپرداخت وام مسکن را تمدید کنند. در واقع طول مدت بازپرداخت بیشتر بیشتر می‌شود. در نتیجه این کار باعث کاهش اقساط ماهانه می‌شود.

برای خانواده‌های دارای فرزند چهارم، پنجم یا ششم، دوره بازپرداخت می‌تواند به ازای هر فرزند، سه سال دیگر تمدید شود. این تسهیلات برای وام ساخت، وام خرید و وام تخریب و بازسازی مسکن قابل استفاده است. البته متقاضیان واجد شرایط باید درآمد ماهانه بیش از ۵۰ هزار درهم داشته باشند.

این طرح‌های مسکن ذیل استراتژی رفاه خانواده ابوظبی است. تسهیلات معرفی شده هم به عنوان بخشی از ابتکار مِدیم است. مِدیم توسط وزارت توسعه جامعه در آوریل ۲۰۲۴ راه‌اندازی شده است. این ابتکار برای کمک به کسانی است که تازه ازدواج می‌کنند. مِدیم ابزارها و خدمات مورد نیاز برای تشکیل خانواده‌ ارائه می‌کند.

حمد حرب المحیری، مدیر کل اداره مسکن ابوظبی است. وی گفت: ما حمایت خود از اماراتی‌ها را تقویت می‌کنیم و آنها را قادر می‌سازیم مسکن مناسب داشته باشند. در نتیجه جوامع یکپارچه و به هم پیوسته را در سرتاسر ابوظبی تقویت می‌کنیم. ما با حمایت از این طرح‌ها، تلاش می‌کنیم تا شهروندان اماراتی را به ازدواج، بچه‌دار شدن و تشکیل خانواده‌های منسجم تشویق کنیم. زیرا همه اینها به شکوفایی جامعه کمک می‌کند.»

منبع: خلیج تایمز

انتهای پیام/ دولت و حکمرانی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.