۲۱ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۸۹۳۹۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: بازار مالی
۰

روسیه استخراج ارزهای دیجیتال را قانونی کرد. این کشور علاوه بر قانونی کردن استخراج ارز دیجیتال، تبلیغ آن را ممنوع کرده و دولت را مجاز به نظارت بر فعالیت‌های استخراج و محدود کردن تراکنش‌های ارز دیجیتال کرده است. همچنین، بانک مرکزی روسیه مجوز آزمایش پرداخت‌های بین‌المللی با استفاده از ارز دیجیتال را دریافت کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد شورای فدراسیون روسیه قانونی را تصویب کرد که استخراج ارزهای دیجیتال را قانونی می‌کند و به بانک مرکزی اجازه می‌دهد تا به کسب‌وکارهای منتخب اجازه انجام تسویه حساب‌های بین‌المللی و معاملات تبادلات ارز دیجیتال را بدهد.

قانونی شدن استخراج ارزهای دیجیتال با قید و شرط

این طرح که هنوز تبدیل به قانون نشده و باید توسط رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، به قانون تبدیل شود، به اشخاص حقوقی و کارآفرینان فردی که توسط وزارت توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی تایید شده‌اند، اجازه می‌دهد تا به استخراج ارزهای مجازی بپردازند.

این سند همچنین شامل ممنوعیت تبلیغات ارزهای دیجیتال و عرضه آن‌ها به تعداد نامحدودی از افراد است. این محدودیت ده روز پس از انتشار قانون توسط دولت اجرایی خواهد شد.

قانون همچنین استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال را ملزم می‌کند تا اطلاعات مربوط به ارز دیجیتال به دست آمده از طریق استخراج را به نهاد مجاز دولتی ارائه دهند. دولت حق خواهد داشت برای حفظ ثبات پولی روسیه، ممنوعیت یا محدودیتی را در معاملات با ارز دیجیتال اعمال کند. انتظار می‌رود بیشتر اصلاحات مربوط به تنظیم فرآیند استخراج از اول نوامبر به اجرا گذاشته شود.

ورود ارز دیجیتال در نظام پرداختی روسیه

قانون جدید همچنین یک رژیم آزمایشی ویژه را تصویب می‌کند که بر اساس آن بانک مرکزی می‌تواند به شرکت‌های منتخب اجازه استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت‌های بین‌المللی و تجارت تبادلی را بدهد. قرار است این اقدام از همین ماه اجرایی شود.

در حال حاضر ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌ها در روسیه قانونی نیستند، که این امر تحت قانون جدید به طور اساسی تغییر خواهد کرد. الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه پیشتر گفته بود که این نهاد تنظیم‌گر اولین پرداخت‌های رمزنگاری بین‌المللی را تا پایان سال جاری انجام خواهد داد.

منبع: راشا تودی

انتهای پیام/ بازار مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.